۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۹۳۹۷۰

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ راهیابی هشت گروه نمایش به جشنواره تئاتر استان و تحصیل 50 نفر از مددجویان کمیته امداد دلگان در حوزه‌های علمیه اهم اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمد راشکی، امام جمعه نیمروز، در مراسم سوگواری جان باختگان فاجعه منا که در شهرستان نیمروز برگزار شد، گفت: باید کمیته حقیقت‌یاب عوامل بروز فاجعه منا با حضور ایران تشکیل شود و موضوع را مشخص کنند زیرا که خانواده های داغدار حجاج خواستار برخورد با این جنایتکاران هستند.


وی با بیان اینکه ارزش ها زیر سایه مقام معظم رهبری محفوظ است، ادامه داد: انقلاب های دیگر دچار فقدان رهبری و وحدت کلمه هستند.


در این مراسم حاضرین با سردادن شعارهای مرگ بر آل سعود، آمریکا و اسرائیل را در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام را محکوم کردند.


راهیابی هشت گروه نمایش به جشنواره تئاتر استان

حسین مسگرانی گفت: بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان از 19 تا 21 مهر در زاهدان برگزار می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: 31 گروه نمایش برای شرکت در جشنواره تئاتر استان اعلام آمادگی کردند که پس از بازخوانی نمایشنامه‌ها، 12 گروه نمایشی اجرا داشتند و پس از دو مرحله بازبینی 8 گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه پیدا کردند.


وی ادامه داد: 8 گروه نمایش راه یافته به مرحله استانی جشنواره تئاتر از شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر هستند.


مسگرانی با اشاره به آثار راه یافته به مرحله استانی جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیوه‌های غمگین سالار جنگ به کارگردانی رامین رخ فروز از زاهدان، منطقه صفر به کارگردانی روح الله کیخا از زاهدان، پاییز بهارگاه به کارگردانی صادق سهرابی از ایرانشهر و زنان آفتاب به کارگردانی احمد گل‌بیگی از زابل است.


وی اضافه کرد: از دیگر آثار راه یافته به این جشنواره می‌توان به خشکسالی و دروغ به کارگردانی حمید کمیلی‌خواه، تارا به کارگردانی مهدی تقی‌زاده، کمدی ارتفاعات به کارگردانی مجتبی رضایی و شلوار نخست وزیر به کارگردانی مسعود نوری اشاره کرد که به مدت سه روز در قالب جشنواره تئاتر استان در آمفی تئاتر فرهنگسرای جوان با هم رقابت خواهند کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آیین اختتامیه بیست و پنچمین جشنواره تئاتر استان، 21 مهر در آمفی تئاتر فرهنگسرای جوان  برگزار می شود، افزود: در آیین اختتامیه جشنواره با نظر هیأت داوران، هنرمندان برتر در بخش نویسندگی، کارگردانی، بازیگری مرد، بازیگری زن و طراحی صحنه انتخاب و معرفی خواهند شد.


وی تصریح کرد: همچون دوره های گذشته پیشکسوتان تئاتر کشور داوری بیست و پنچمین جشنواره تئاتر استان برعهده خواهند داشت.

 

تحصیل 50 نفر از مددجویان کمیته امداد دلگان در حوزه‌های علمیه
عبدالرحمن بزمانی رییس کمیته امداد شهرستان دلگان گفت: در حال حاضر کمیته امداد امام (ره) این شهرستان بیش از 4 هزار و 928 خانوار با جمعیت 16 هزار و 713 نفر را تحت پوشش دارد و خدمات زیادی ارائه کرده است.


بزمانی با اشاره به افتتاح مجتمع فرهنگی تربیتی دانش آموزان مورد حمایت این نهاد مقدس گفت: ساختمان این مجتمع با مساحت 5000 متر مربع و زیربنای 900 مترمربع در دو طبقه تأسیس شده است.


وی افزود: این مجتمع با ظرفیت بیش از 65 دانش آموز مورد حمایت مکانی است با امکانات مناسب برای بهره برداری ارتقاء سطح علمی،آموزشی و تربیتی دانش آموزان که بصورت شبانه روزی فعالیت خواهد داشت.


مدیر کمیته امداد دلگان اضافه کرد: هم اکنون سه حوزه علمیه در این شهرستان فعال بوده و 50 نفر از فرزندان تحت پوشش این نهاد مقدس در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.


بزمانی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از 3 هزار نفر از دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 107 دانش آموز قرآن پژوه موفق شده‌‌اند تا حافظان قرآن شوند./831/203/ب1

ارسال نظرات