۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۹۴۰۱۲
امام جمعه موقت مشهد:

«مرگ بر آمریکا» یعنی آمریکا مرگش را خواهد دید اما جمهوری اسلامی مطلوب خود را هرگز

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرزانه گفت: آمریکا جمهوری اسلامی ای می خواهد که سیاست را از دیانت جدا بداند، استقلال سیاسی نداشته و تسلیم آمریکا باشد و در مقابل جنابات صهیونیست ها ایستادگی نکند.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به تحلیل فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون ممنوعیت مذاکره با آمریکا پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب چهارشنبه گذشته عینا فرمودند «مذاکره با آمریکا ممنوع است، چون نه تنها نفعی ندارد، بلکه ضررهای بی شماری هم دارد»؛ در همان لحظه تمام جهان این سخنان را شنیده و بهتر از ما فهمیدند که ولی امر مسلمین جهان چه مطلبی فرموده اند چرا که سیلی را آن ها خورده اند و مقدار دردش را می دانند.

 

وی با اشاره به اینکه مذاکره یک امر طبیعی میان انسان ها است و طی آن طرفین مذاکره چشم به داشته های یکدیگر دارند، اظهار کرد: اگر یک طرف مذاکره چیزی نداشته باشد، طرف مقابل تعامل نمی کند پس باید ببینیم آمریکا برای نظام و مردم ما و نیز آرمان ها، اهداف و ارزش هایی که داریم چه نفعی دارد.

 

آمریکا مصداق کامل استکبار است

امام جمعه موقت مشهد مقدس آمریکا را مصداق کامل استکبار دانست و افزود: وقتی واژه استکبار را در قرآن دنبال می کنیم، آن را معجونی از چند معنا می بینیم که عبارتند از کفر، ظلم و تجاوز به حقوق انسان ها، غیر قابل هدایت بودن، لذت جویی و شهوت رانی، بی اعتقادی به آخرت و مانع شدن از هدایت مردم، تکبر، تعارض با حق در منافع شخصی، برتری جویی، پشت کردن با حق با وجود شناخت و مجادله با آن؛ در این معجون چیزی وجود دارد که به خاطر آن با آمریکا مذاکره کنیم؟ آیا به عیاشی، تجاوز و ظلم علاقه داریم؟

 

حجت الاسلام فرزانه یادآور شد: شاهد گفته های قرآن، ارتباط ما با آمریکا و استکبار در طی 50 سال حکومت پهلوی است؛ در این مدت که تسلیم آمریکا بودیم، چه چیزی گیرمان آمد؟ اولین چیز وابستگی ذلت باری بود که باید از پنیر سر سفره تا ماشین سواری مان را با دراز کردن دست به سمت آن ها به دست می آوردیم.

 

وی در ادامه «فلاکت اقتصادی»، «سقوط فضایل اخلاقی»، «عقب ماندگی خجالت آور از کاروان علم و دانش» و «مورد تجاوز قرار گرفتن در تمامی عرصه ها» را ره آورد مذاکره و تعامل با آمریکا در دوره پهلوی دانست و گفت: اگر با این سابقه تاریخی با آمریکا مذاکره کنیم، چه چیزی گیرمان می آید؟ مگر آمریکا عوض شده است که ما پشت تریبون رسمی بگوییم می خواهیم با تمام دنیا ارتباط داشته باشیم؟ چه کسی این اجازه را به ما داده است؟ پشت این تعابیر، اندیشه ها و بینش هایی خفته است.

 

فرصت طلبی، هدف آمریکا از نفوذ در ایران است

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در تبیین علت اصرار آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی تصریح کرد: آمریکایی که از جنگ تحمیلی و کودتای نوژه به جایی نرسید، از حمله به طبس چیزی به دست نیاورد، از غائله 88 عایده ای نداشت و از تحریم ها سودی نبرد، بعد از همه این ها اصرار دارد با ما عامل داشته باشد تا پنجره نفوذ را پیدا کرده و فرصت طلبی کند زیرا در فرصت طلبی است که دشمن قدرت می یابد.

 

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به مصادیقی از فرصت طلبی دشمنان در صدر اسلام، افزود: معاویه نیز فرصت طلبی کرد و کار به جایی رسید که در صفین مقابل امیرمؤمنان(ع) ایستاد، در حالی که اگر امت اسلام دروازه نفوذ او را بسته بودند، حکومت بنی امیه به وجود نمی آمد.

 

آمریکا مرگ خود را خواهد دید اما جمهوری اسلامی مطلوب خود را هرگز

وی با بیان این که آمریکا می خواهد تحولی در ایران ایجاد کند که جمهوری اسلامی تبدیل به کشور مطلوب او شود، به برشماری خصوصیات جامعه مطلوب آمریکا پرداخت و گفت: آمریکا جمهوری اسلامی ای می خواهد که سیاست را از دیانت جدا بداند، استقلال سیاسی نداشته و تسلیم آمریکا باشد، در مقابل جنابات صهیونیست ها ایستادگی نکند، متحد نبوده و برای اتحاد تلاش نکند، فرهنگ غربی را پذیرفته و تبلیغ کند، در برابر بی بند و باری جنسی حساسیت نشان ندهد، از مظلوم دفاع نکند، در برابر اهانت به قرآن و پیامبر(ص) و مقدسات حساس نشود، به ولایت فقیه اعتقادی نداشته باشد و از آن عصیان کند؛ این ایران، بهشت آمریکا خواهد بود.

 

خطیب جمعه موقت مشهد مقدس شعار «مرگ بر آمریکا» را پاسخ امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهدا و خانواده های آن ها و مردم به این استراتژی آمریکایی خواند و تصریح کرد: این شعار را آمریکا خوب می فهمد و وقتی شما این شعار را می دهید، آمریکا به خودش می لرزد و به هم می ریزد؛ این شعار یعنی آمریکا مرگش را خواهد دید اما جمهوری اسلامی مطلوب خود را نخواهد دید.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ایستادگی برابر آمریکا را از مصادیق تقوای الهی دانست و اظهار کرد: تقوا این است که در برابر آمریکا به گونه ای باشیم که زنده و با نشاط به طرف اهداف مان حرکت کنیم؛ آن مجلس، دولت و قوه قضائیه ای با تقوا است که اقتصاد مقاومتی را در این کشور پیاده کند.

 

وی در پایان افزود: مردم با تقوا کسانی هستند که انسجام، اتحاد و همدلی کشور را حفظ کنند و حزب و تشکل با تقوا نیز تشکلی است که مردم را دچار چندگانگی نکرده و مصلحت اسلام و نظام را ببیند، نه مصلحت خود را در انتخابات./820/202/ب1

ارسال نظرات