۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۹۴۰۳۵
آیت الله قبلان:

هوشیاری مردم راه بر فتنه افروزان داخلی می‎بندد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان تاکید کرد: عدم هوشیاری مردم می‎تواند زمنیه را برای فتنه افروزی دشمنان داخلی فراهم کند.
شيخ قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بیروت، خواسته مردم لبنان را دوری مسؤولان از درگیری‌های داخلی و قومیت گرایی دانست و گفت: مسؤولان آنچه را که به مصلحت مردم است، انجام دهند.

 

وی بر ضرورت انتخاب سریع رییس جمهور تاکید کرد و گفت: انتخاب رییس جمهور می تواند موسسات دولتی را احیا کند و این موسسات به مشکلات عدیده مردم رسیدگی کنند.

 

این عالم لبنانی افزود: در زمینه افزایش سطح امنیت کشور تنها باید با تمام توان از ارتش و نهادهای امنیتی حمایت کرد تا این ارگان ها بتوانند در مناطق مرزی و در داخل کشور امنیت را مستقر کنند.

 

آیت الله قبلان خطاب به مردم لبنان هشدار داد: اگر هوشیار نباشید و توطئه دشمنان داخلی و خارجی را تشخیص ندهید، امنیت لبنان نیز مانند کشورهای دیگر منطقه به مخاطره می افتد؛ از این رو باید از انجام تحرکاتی که به بدنه نظام آسیب وارد می کند پرهیز کنید.

 


نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان تصریح کرد: پس از گذشت چهار سال از اقدامات خرابکارانه تروریست‌های تکفیری در منطقه دیگر بر همگان مسجل شده است که تنها راه حل برون رفت از بحران، گزینه سیاسی و مبنا قرار دادن گفت‌وگو است.


وی در پایان خاطر نشان کرد: کشورهای عربی و اسلامی باید با حمایت از مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان از چنگال اشغالگران ستمگر رها سازند./1321/ب901/د

ارسال نظرات