۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۹۴۰۴۲
یکی از علمای سنی لبنان:

معترضان به اقدام نظامی روسیه در برابر کشتار ملت یمن از سوی عربستان سکوت کرده‎اند

خبرگزاری رسا ـ عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان اعتراض برخی کشورها به اقدامات روسیه در سوریه را محکوم کرد و اظهار داشت که این کشورها چرا در برابر کشتار مردم یمن از سوی عربستان سعودی سکوت کرده‎اند؟
صهيت الحبلي عضو جمعيت علماي مسلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب الحبلی، عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان، در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد اهل سنت صیدای این کشور برگزار شد، پروژه دشمن را بر مبنای ویرانی و خونریزی در کشورهای منطقه دانست و گفت: مقاومت باید در کشورهای عربی و اسلامی حرف اول را بزند.

 

وی افزود: دشمن در پی توسعه نفوذ گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه است و رژیم صهیونیستی نیز مسؤولیت حمایت از این تروریست‌ها بر عهده دارد.

 

این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی فجیع‎ترین اقدامات را در قبله اول مسلمانان انجام می دهد و در مقابل، این جوانان مخلص فلسطینی هستند که با عملیات‌های شهادت طلبانه جلوی نظامیان مسلح این رژیم ایستاده اند. تا زمانی که مردم فلسطین بیدار باشند مسجد الاقصی و آرمان آزادی قدس شریف نیز پا برجاست.

 

الحبلی تصریح کرد: ما دست جوانان فلسطینی را که در سکوت ذلت بار کشورهای عربی به ایستادگی می پردازند به گرمی می فشاریم و حامی انتفاضه سوم در کرانه باختری هستیم.

 

عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان، اعتراض برخی کشورها به اقدامات نظامی مسکو در سوریه را محکوم و خاطر نشان کرد: روسیه با موفقیت در حال نابود کردن پایگاه‌های تکفیری‌های تروریستی است و این مساله خواسته تمام مردم سوریه و دولت حاکم  بر آن و مسلمانان به شمار می آید.

 

وی در پایان با طرح این سوال که چرا اعتراض کنندگان به اقدامات روسیه، نسبت به کشتار عربستان و امارات در یمن واکنشی نشان نمی دهند، گفت: این مساله نشانگر حمایت آمریکا از عربستان و امارات و همچنین پشتیبانی این کشورها از تکفیری‌ها است./1321/ب901/د

ارسال نظرات