۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۹۴۰۴۵
فضل الله:

برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل کمکی به مردم این کشور نمی‎کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت لبنان تاکید کرد که اقدامات نظامی مسکو در سوریه ربطی به مسایل مذهبی ندارد و صرفا بر اساس یک تصمیم گیری سیاسی از سوی روسیه بوده است.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: رژیم صهیونیستی بر اساس طرح یهودی سازی مسجد الاقصی دشمنی خود را با مردم مظلوم فلسطین دو چندان کرده است.


وی افزود: این رژیم قصد دارد با تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و ادامه ساخت هیکل سلیمان در این مسجد پروژه یهودی سازی را تکمیل کند و شکر خدا جوانان فلسطینی نیز نسبت این مساله هوشیار هستند.

 

این روحانی فلسطین سکوت کشورهای عربی در قبال مساله فلسطین را محکوم و خاطر نشان کرد: از کشورهای عربی و اسلامی انتظار می رود با اتخاذ یک موضع مقتدارنه علیه اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی واکنش نشان دهند تا مردم مظلوم فلسطین احساس نکنند که در میان این همه جنایت اسرائیل تنها هستند.

 

وی از گروه های جهادی فلسطین خواست که به جای اقدامات جداگانه به اتحاد روی آورند و در شکل گیری انتفاضه سوم درکنار مردم باشند و از هیچ حمایتی نسبت به جوانان فلسطینی دریغ نکنند.


امام جمعه بیروت لبنان، برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل را کافی  ندانست و گفت: این اقدامات صوری، نفعی برای مردم فلسطین ندارد و سازمان ملل متحد باید همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه اقدامات تروریستی به چالش بکشد.

 

وی در پایان به اقدامات نظامی روسیه در سوریه پرداخت و گفت: فتنه افروزان تلاش می کنند که این اقدامات را در جهت اغراض مذهبی تعریف کنند و از این طریق می خواهند در  آتش اختلاف بین شیعه و سنی بدمند، اما این اقدامات تنها به دلیل تصیم گیری سیاسی مسکو است و ربطی به مسایل مذهبی ندارد./1321/ب901/د

ارسال نظرات