۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۹۴۰۵۵
از سوی حوزه علمیه بحرینی‎ها؛

مراسم بزرگداشت شهدای منا در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت شهدای منا از سوی بحرینی‎های مقیم ایران در شهر مقدس قم برگزار شد.
منا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهدای منا امروز از سوی بحرینی‎های مقیم ایران در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و مدرسه امام موسوی کاظم (ع) در قم برگزار شد.


علما، اندیشمندان، سیاستمداران فعالان فرهنگی و اجتماعی و طلاب حوزه‎های علمیه از کشورهای بحرین، عراق، لبنان، هند، ایران و غیره در این همایش شرکت کردند.


حجج الاسلام شیخ عبدالله ابراهیم صالح، معاون دبیرکل جمعیت العمل اسلامی بحرین، شیخ علی اکبر براتی، مسؤول فرهنگی روابط بین الملل بیداری اسلامی در ایران، سید ابراهیم شبر، رییس دفتر آیت الله سید محمد تقی مدرسی در تهران، علی الازیرجاوی، از سیاستمداران عراق، سید صادق شرفی، عضو جنبش انصار الله یمن، مهدی البغدادی، از استادان حوزه علمیه و شیخ شاهد از علمای هند در این همایش به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

الازیرجاوی در این همایش با محکوم کردن کشتار حاجیان در خلال موسم حج در منا گفت: متاسفانه در راستای ظلم و ستمی که به مردم در کشورهای اسلامی مانند افغانستان، یمن، عراق و بحرین رخ می‎دهد امسال شاهد کشتار حاجیان در حین انجام مناسک حج بودیم.


حجت الاسلام سید ابراهیم شبر با اشاره به احادیث اهل بیت (ع) بیان داشت: انسان همانگونه که در دنیا می میرد در قیامت محشور می‎شود بنابراین حاجیان که در حادثه منا کشته شده‎اند لبیک گویان به دیدار خداوند خواهند رفت.


وی افزود: آل‎سعود در حالی خود را خادم الحرمین و میزبان حاجیان می‎داند که دست‎هایش به خون حجاج آغشته است و با آنان بد رفتاری می‎‌کند.


شیخ شاهد از علمای بحرین نیز در این همایش با محکوم کردن کشتار حاجیان در منا خواستار اتحاد امت اسلامی شد و گفت: اداره موسم حج باید از دست آل‎سعود خارج شود و کشورهای اسلامی آن را اداره کنند.

 

مهدی البغدادی، کشتار حاجیان در منا را باتوجه به تعریف‎های فقهی کلمه عمد را یک حادثه غیر طبیعی و کاملا عمدی خواند.


وی افزود: آل سعود با این اقدام شنیع چهره واقعی خود را امت اسلامی نشان داد و در عین وقاحت و بی شرمی حاجیان را مسؤول حادثه منا اعلام کرد./994/ب931/د

ارسال نظرات