۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۹۴۱۰۷
نوزدهم مهر ماه؛

مراسم گرامیداشت سومین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: یکشنبه هفته جاری، مراسم گرامیداشت سومین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در بجنورد، مرکز خراسان شمالی برگزار می شود.
سفر رهبري به خراسان شمالي

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با گرامیداشت فرا رسیدن نوزدهم مهرماه، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در سال 91، اظهار کرد: به این مناسبت مراسم گرامیداشت سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی با حضور اقشار مختلف مردم در مرکز استان برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: در این راستا صبح فردا، یکشنبه، نوزدهم مهرماه مراسم استقبال نمادین از رهبری از محل فرودگاه تا میدان حضرت قائم(عج) بجنورد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شده و شرکت کنندگان در این مراسم با سردادن شعارهایی در حمایت از رهبری و ولایت، یاد و خاطره سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در مهر ماه سال 91 را گرامی می دارند.

 

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: همچنین در شب نوزدهم مهرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در همه مساجد استان دو رکعت نماز شکر برای سلامتی رهبر معظم انقلاب اقامه خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در شب نوزدهم مهرماه، همایش بزرگ مهر ولایت در استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: همایش مزبور در راستای تجدید پیمان فعالان کانون های فرهنگی هنری، بسیجیان و طلاب و ائمه جماعات مساجد با رهبر معظم انقلاب و گرامیداشت 19 مهر و تعمیق و تجلی بیانات ارزنده و راهگشای رهبری در سفر به این استان، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری همچنین نورافشانی در محل میدان شهید بهشتی بجنورد به مناسبت سومین سالروز سفر رهبری به استان خراسان شمالی را از دیگر برنامه های گرامیداشت نوزدهم مهرماه در بجنورد ذکر کرد.

 

وی ارائه گزارش دستاوردهای سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در قالب سخنرانی از سوی مسؤولان دستگاه ها و نهادهای مختلف، بهره برداری از طرح ها و پروژه های عمرانی مصوب سفر رهبری، گلباران مسیر ورود معظم له از فرودگاه تا میدان حضرت قائم(عج) و غیره را برخی دیگر از برنامه های گرامیداشت سومین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی دانست.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هفته حضور رهبری در استان به عنوان هفته «بصیرت و برکت» نامگذاری شده است، اضافه کرد: مسؤولان دستگاه های مختلف پروژه ها و طرح های مصوب سفر رهبری را برای افتتاح در این هفته آماده کنند.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه بهره برداری از سیستم سرمایشی و گرمایشی مصلای امام خمینی(ره) بجنورد یکی از طرح های افتتاحی در نوزدهم مهرماه است، افزود: این سیستم از محل کمک های دفتر رهبر معظم انقلاب اجرایی شد.

 

وی همچنین با اشاره به نامگذاری پل غیرهمسطح چهارراه شهدای بجنورد به عنوان تقاطع 19 مهر، از تلاش های شهرداری و شورای شهر بجنورد در این زمینه قدردانی کرد و افزود: این طرح نیز در نوزدهم مهرماه و همزمان با سومین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی به بهره برداری می رسد.

 

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

 

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

 

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، 200 مصوبه شامل هزار و 613 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد که بخش اعظم این پروژه ها اکنون به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و مابقی نیز مراحل مختلف ساخت و اجرا را طی می کنند.

 

در این سفر همچنین 15 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 200 میلیون تومان در زمینه حوزه های علمیه شامل احداث مدارس علمیه، استادسرا و حوزه علمیه جامع به تصویب رسید که ساخت این طرح ها اکنون به طور میانگین حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد./9314/303/ب3

ارسال نظرات