۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۹۴۱۱۴
جنبش آزادگان بحرین تأکید کرد؛

عربستان، بحرین و امارات سربازان غرب هستند

خبرگزاری رسا ـ جنبش آزادگان بحرین با اشاره به نقش انگلستان در منطقه تاکید کرد که سرویس‌های اطلاعاتی بحرین از سوی انگلستان مدیریت می‌شود.
بحرين و انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش آزادگان بحرین در بیانیه‌ای با توصیف عربستان، بحرین و امارات به «کشورهای سرباز غرب» تاکید کرد که این کشورها آنگونه که گمان می‌کنند، «قدرت منطقه‌ای» نبوده و نخواهند بود.

 

در این بیانیه با اشاره فشارهای حقوقی که عربستان سعودی برای اتخاذ مواضع ضد حقوق بشری متحمل می‌شود، آمده است: باید انگشت اتهام را به سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نشانه گرفت که پس از سیطره عربستان سعودی بر این شورا، به بازیچه‌ای به دست خاندان آل سعود تبدیل شده است خصوصا پس از آنکه شورای حقوق بشر، طرح تحقیق جنایت‌های جنگی ریاض در یمن را رد کرد.

 

این بیانیه با انتقاد از نقش منفی امارات در لیبی و یمن آورده است: امارات، خود را در شرایطی نامطلوب می‌بیند. این کشور وارد جنگی شده است که هیچ منفعتی برایش نداشته و برای لبیک گفتن به طمع حاکمان متجاوز، صدها تن از فرزندان خود را به کام مرگ کشاند.

 

جنبش آزادگان بحرین با تاکید بر آنکه حکومت، بیشترین ملاحضه و سازش را با دوستان غربی خود دارد، به نقش انگلیس در آموزش دستگاه‌های امنیتی آل خلیفه، مدیریت آن و انجام شکنجه اشاره و از همبستگی کشورهای منطقه و جهان در اعلام همبستگی با زندانیان دربند نظام آل خلیفه و امضای بیانیه آزادی آنان، تقدیر و تشکر کرد.

 

این بیانیه در پایان با تاکید بر فقدان ارزش‌های انسانی در حکومت بحرین تصریح کرد که موازنه قدرت در منطقه تغییر یافته و همپیمانان عربستان و بحرین به زودی خواهند فهمید که ائتلاف با استبداد حامی خشونت و تروریسم هیچ نفعی برای آنان در بر نداشته است./981/ب902/د

ارسال نظرات