۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۴۱۲۱
مدیر مرکز تخصصی حوزه علمیه دارالعلم آیت‌الله بهبهانی خبر داد؛

برگزاری جلسه هفتگی تفسیر ترتیبی قرآن

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز تخصصی سطح سه حوزه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی از برگزاری جلسه هفتگی تفسیر ترتیبی قرآن در این حوزه علمیه با حضور متخصص تفسیر و علوم قرآنی در روزهای پنج شنبه خبر داد.
حوزه علميه دارالعلم آيت الله بهبهاني اهواز

حجت الاسلام علیرضا عظیمی فر، مدیر مرکز تخصصی سطح سه حوزه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که دو نوع تفسیر قرآن وجود دارد، ابراز داشت: ترتیبی نوع نخست آن است که در آن مفسر از ابتدای قرآن، آیه به آیه را شرح و برای مخاطب تبیین می کند.

 

وی ادامه داد: تفسیر به شیوه موضوعی، نوع دیگر آن است و در این شیوه مفسر با توجه به موضوعات تدوین شده، این کتاب آسمانی را شرح و تبیین می کند؛ در مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی از تفسیر ترتیبی قرآن استفاده می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اهداف و اهمیت برگزاری جلسات تفسیر قرآن ویژه طلاب حوزه های علمیه افزود: تقویت جریان تفسیر قرآن در حوزه های علمیه به صورت تخصصی و علمی از مهم ترین آن است.

 

حجت الاسلام عظیمی فر گفت: تربیت نیروهای توانمند و متخصص حوزه تفسیر و علوم قرآنی از آثار و برکات اجرای چنین طرح هایی است که در آینده نیز می توان از این گروه بکارگیری لازم انجام شود.

 

مدیر مرکز تخصصی سطح سه حوزه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی با بیان این که این مدرسه از تاریخ 16 مهرماه سال جاری به صورت هفتگی جلسه هفتگی تفسیر ترتیبی قرآن را ویژه طلاب و فضلا برگزار می کند، اظهار داشت: این جلسات رأس ساعت 10 صبح و تدریس آن توسط حجت الاسلام عبدالامیر سلطانی، متخصص تفسیر و علوم قرآنی انجام می شود./9453/303/ب3

ارسال نظرات