۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۹۴۱۳۵
همزمان با ماه محرم امسال؛

900 روحانی مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه محرم امسال افزون بر 900 روحانی مبلغ و مبلغه به منظور برگزاری هر چه بهتر مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) به مساجد شهری و روستایی این استان اعزام می شوند.
حجت الاسلام خادمي - نشست هماهنگي برنامه هاي ماه محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی مراسمات ماه محرم، با اشاره به برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی استان در راستای برگزاری پرشورتر محافل و مجالس عزاداری امام حسین(ع) در خراسان شمالی، اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در این زمینه اعزام روحانیان مبلغ و مبلغه به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی است.

 

وی اضافه کرد: در این راستا پیش از فرا رسیدن ماه محرم در مجموع بیش از 900 روحانی مبلغ و خواهر مبلغه از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز روحانیان و طلاب مدارس علمیه بومی استان به مساجد و هیئات مذهبی شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه از این تعداد روحانی اعزامی، حدود نیمی از آنها از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مراکز علمی فقهی نظیر جامعه المصطفی قم برای فعالیت مذهبی و تبلیغی به استان خراسان شمالی هجرت کرده اند، خاطرنشان کرد: این روحانیان مسؤولیت هدایت و مدیریت برنامه های عزاداری در ماه محرم را بر عهده دارند.

 

وی اضافه کرد: روحانیان اعزامی به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی در ماه محرم افزون بر هدایت و مدیریت مراسمات عزاداری شهادت امام حسین(ع)، با استفاده از فرصت ویژه این ماه، برنامه های تبلیغی و مذهبی دیگری نظیر برپایی کلاس های قرآن، احکام، پاسخ گویی به سؤالات و شبهات شرعی، دوره های تفسیر قرآن و غیره را برای مردم برگزار می کنند.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: پیش از فرا رسیدن ماه محرم و اعزام روحانیان مبلغ به مساجد روستایی استان، مقدمات و پیش نیازهای مربوط به اسکان این روحانیان از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با همکاری نهاد تبلیغات اسلامی مهیا می شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه افزود: نهاد تبلیغات اسلامی استان در ماه محرم افزون بر اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی و هیأت های مذهبی، برنامه های دیگری نظیر اجرای گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوعات سبک زندگی حسینی، سبک عزاداری حسینی و قیام حسینی، راه اندازی ایستگاه های پاسخ گویی به شبهات فکری و اعتقادی و سؤالات دینی، حلقه های بصیرتی و معرفتی برای اعضای هیأت های مذهبی، برگزاری قرائت زیارت عاشورا در مساجد، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت با شرکت عزاداران حسینی در مساجد و برپایی نمایشگاه حسینی، توزیع بسته های فرهنگی در بین اعضای هیئات و غیره را اجرا می کند.

 

وی برگزاری نشست آموزشی و توجیهی مسؤولان هیئات مذهبی و مداحان خراسان شمالی را یکی دیگر از فعالیت های نهاد تبلیغات اسلامی استان در آستانه فرا رسیدن ماه محرم عنوان کرد و افزود: این نشست، یکشنبه نوزدهم مهرماه با سخنرانی و آموزش حجت الاسلام جعفر واضحی، خطیب و مداح توانمند از قم در محل مسجد امام رضا(ع) بجنورد برگزار می شود که در این نشست تمامی اعضای هیئات مذهبی و مداحان استان حضور خواهند داشت.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: در ماه محرم امسال برنامه های عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) در هزار و 68 هیأت مذهبی و 969 باب مسجد با همکاری بیش از 800 مداح اهل بیت(ع) در استان خراسان شمالی برگزار می شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات