۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۹۴۱۶۳
یکی از رهبران حماس:

انتفاضه قدس عملا آغاز شده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبر جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که انتفاضه قدس عملا در سراسر اراضی فلسطینی آغاز شده است و هیچ کس نمی تواند جلوی آنرا بگیرد، بلکه همه باید در آن مشارکت کنند.
مشير مصري، از رهبران حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  مشیر مصری، از رهبر جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در سخنرانی خود در جریان راهپیمایی باشکوهی که به دعوت جنبش حماس در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه برگزار شد، خاطر نشان ساخت که ما امروز در مقطع تاریخی سرنوشت سازی قرار داریم و جوانان فلسطینی حماسه قهرمانانه ای را برای حمایت از مسجد مبارک الاقصی در قدس، کرانه باختری، اراضی اشغالی سال 1948 و غزه آغاز کرده اند.

 

وی افزود: دشمن صهیونیستی فکر می کرد که می تواند با سوء استفاده از سرگرم بودن طرف های عربی و اسلامی به مسائل خود و عدم توجه شان به مساله اصلی؛ یعنی همان مساله فلسطین، از طریق تقسیم زمانی و مکانی واقعیت های تاریخی و دینی را عوض کند، اما با خیزش و بیداری اهالی قدس و کرانه باختری مواجه شد.

 

مصری تصریح کرد که ملت فلسطین امروز در مرحله تسلیم ناپذیری در نبرد آزادی قرار دارد و ثمرات و نتایج آن در مرحله آتی مشخص خواهد شد.

 

وی افزود: فرماندهان امروز انتفاضه قدس نسل آزادی بخش فلسطین هستند که در جریان درگیری های جاری در سراسر اراضی اشغالی فلسطین خون خود را در راه قدس و مسجد الاقصی نثار می کنند.

 

این رهبر جنبش حماس خاطر نشان ساخت که باریکه غزه به رغم تمامی خسارت ها و جنگ های صورت گرفته علیه آن، همچنان آماده تقدیم هزاران شهید در راه دفاع از مسجد الاقصی و کرانه باختری است و گردان های قسام علاوه بر قدرتی که در جریان نبرد العصف الماکول تابستان سال گذشته در برابر رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشت، توانایی هایی دارد که دشمن صهیونیستی از آنها بی اطلاع است.

 

وی افزود: دشمن صهیونیستی پس از شکست و ناکامی در برابر دلاورمردان قسام در جریان نبرد العصف الماکول، می خواهد قدرت خود را به رخ جوانان فلسطینی بکشد که اقدام به پرتاب سنگ در شرق غزه می کنند.

 

مصری تصریح کرد که قدس پس از اینکه کاسه صبرش لبریز شد و دشمن صهیونیستی تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشت، به پا خاست و رژیم اشغالگر قدس هم پس از تشدید درگیری ها در کرانه باختری و قدس مجبور به عقب نشینی های راهبردی شد و این مساله ایجاب می کند که تمامی فلسطینیان در انتفاضه که بهترین راهکار ممکن است، مشارکت کنند.

 

این رهبر حماس به فلسطینیانی که در نقاط مختلف با صهیونیست ها درگیر هستند، درود فرستاد و خواستار وحدت موضع آنها در عرصه میدانی شد و تاکید کرد راهکار مقاومت ضامن آزاد سازی سرزمین فلسطین و مقابله با گروه های شهرک نشینان صهیونیست است که خانواده های فلسطینی مانند خانواده دوابشه را به آتش کشیده و "هدیل هشملون" را به قتل می رسانند و سعی دارند پس از شکست معادلات سازش، معادلات جدیدی را تحمیل کنند.

 

مشیر مصری در پایان خطاب به تشکیلات خودگردان فلسطین هم اظهار داشت که سرویس های امنیتی این تشکیلات در کرانه باختری باید دست مقاومت را باز بگذارد و ضمن آزادی بازداشت شدگان، از همکاری امنیتی دست بردارد./994/ب102/د

ارسال نظرات