۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۹۴۱۹۶

ابراز نگرانی الازهر مصر از افزایش تبعیض نژادی در فرانسه

خبرگزاری رسا ـ الازهر مصر در گزارشی نسبت به افزایش تبعیض نژادی میان مسلمانان و غیر مسلمانان در فرانسه خبر داد و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.
الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده بان زبان‌های خارجی الازهر مصر در پژوهشی به زبان فرانسه، نتیجه‌ای نگران کننده ای را منتشر ساخت که در آن مسلمانان فرانسوی از آمریکایی زبانان آفریقایی بیشتر در معرض تبعیض نژادی هستند.

 

در این گزارش آمده است: اگر فرد مسلمانی در روابط خود به گونه‌ای وانمود کند که گویی یک فرد بی‌دین و لائیک است، فرصت دستیابی به شغل برای وی بسیار افزایش می‌یابد که این نشان از تبعیض شدید در بازار کار فرانسه است که موجب آزار مسلمانان می‌شود.

 

مرکز دیده بان الازهر مصر با اشاره به پژوهش‌های صورت گرفته افزود: ماریان فلفور استاد و پژوهشگر دانشگاه سوربون به مدت یک سال آزمایشی را متناسب با دین و اعتقاد فرد متقاضی شغل، در بازار کار انجام داد و در طی سال‌های 2013 تا 2014 بیش از 6231 فرم تقاضای شغل برای حسابداری، منشی و پرستاری ارسال کرد.

 

این مرکز خاطر نشان کرد: زمانی که ماریان فلفور خود را به عنوان یک مسلمان معتقد به انجام وظایف و شعائر اسلام برای کار معرفی کرد، به این نتیجه رسید که شانس دستیابی یک دختر مسیحی به کار، دو برابر یک مسلمان است. فرد مسلمان 10 درصد و کاتولیک 20 درصد احتمال دستیابی به شغل مورد نظر خود را داراست و این نشان از تبعیض نژادی آشکار در فرانسه است./981/ب902/د

ارسال نظرات