۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۹۴۱۹۹
مدیر عامل خبرگزای رسا مطرح کرد؛

ردپای سرویس‌های جاسوسی اسرائیل در فاجعه منا/ اعلام آمادگی رسا برای همکاری با صدا و سیما

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خبرگزای رسا ردپای صهیونیست‌ها را در بیشتر جنایت‌هایی که علیه کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد آشکار دانست و گفت: آشنایان با مسائل امنیتی، دست‌داشتن سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیست‌ها و دستگاه جاسوسی غرب را در فاجعه منا و بروز زمینه‌های آن محتمل می‌دانند.
حجت الاسلام محمد مهدي محققي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیر عامل خبرگزای رسا، پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر، مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به حادثه منا و بی‌کفایتی آل سعود در مناسک حج امسال اظهار داشت: بر اساس آیات قرآنی، خداوند بخاطر تبعیت از پیامبر زمان خود، به بنی‌اسراییل برتری داد، تا دین خدا را یاری کرده و از فرصت داده شده استفاده کنند، اما آنان فکر کردند این برتری، بخاطر خصلت های نژادی آنها است؛ از این‌رو دچار خود برتر بینی، تکبر، طغیان و سرکشی در برابر دستورات الهی شدند و به همین سبب، خدا این نعمت را از آنها گرفت.

 

مدیر عامل خبرگزای رسا ابراز داشت: توصیه به آل سعود این است که بخاطر سمت اداره حج گرفتار عجب و استکبار نشوند؛ برای انسان ها، کرامت ذاتی قائل شوند و رفتار عزتمندی با زائران خانه خدا داشته باشند تا این نعمت را پاس بدارند.

 

وی با اشاره به آیه «فلله العزه و للرسول و للمؤمنین» یادآور شد: قرآن کریم برای مسلمانان عزت قائل است، اما متأسفانه مسؤولان سعودی در فاجعه منای امسال نشان دادند برای جان حاجیان ارزشی قائل نیستند.

 

حجت الاسلام محققی با اشاره به جنایت‌های عربستان در کشور یمن افزود: جنگ و درگیری آل سعود در کشور یمن نیز مزید بر علت شد که از نیروهای با تجربه پلیس در این فاجعه استفاده نشود و عزت و کرامت مسلمانان و زائران خانه خدا از سوی داوطلبان پیشاهنگ خدشه‌دار شود.

 

وی به ردپای صهیونیست‌ها در جنایت علیه کشورهای اسلامی اشاره و تصریح کرد: همان گونه که در قرآن به توطئه‌های مداوم تفکر یهودیت علیه اسلام اشاره شده، در قرن حاضر نیز این جریان با عنوان صهیونیست جهانی ظهور پیدا کرده است و علیه امت اسلام توطئه چینی می‌کند؛ چنانچه شماری از آشنایان با مسائل امنیتی، دست‌داشتن سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیست‌ها و دستگاه جاسوسی غرب را در فاجعه منا و بروز زمینه های آن محتمل می‌دانند.

 

مدیر عامل خبرگزای رسا در فراز دیگری از سخنانش، با اشاره به فضای آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: بحمدالله به برکت انقلاب اسلامی، فضای نقد دلسوزانه‌ و انتقاد پذیری در کشور حاکم است.

 

وی گفت: صدا و سیمای قم از لحاظ سطح تولیدات رسانه‌ای، تأمین محتوای غنیّ رادیوی معارف، تولید انیمیشن با مضامین قصص قرآنی، فعالیت های خبری و در سطح محتوایی در میان مراکز استانی دیگر از جایگاه مطلوب و قابل تقدیری برخوردار است.

 

حجت الاسلام محققی افزود: خبرگزاری رسا در بخش خبر و تأمین محتوا با هدف هم‌افزایی رسانه‌ای آمادگی دارد که با رسانه برتری همانند صدا و سیمای مرکز قم همکاری داشته باشد و بر ارتقای فضای رسانه بیفزاید./908/پ202/ف

ارسال نظرات