۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۹۴۲۱۳
مسؤول امور روحانیان و مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

اعزام 2 هزار و 950 مبلغ به مناطق تبلیغی خوزستان به مناسبت ماه محرم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور روحانیان و مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از اعزام 2 هزار و 950 مبلغ به 27 شهرستان استان خوزستان از جمله مناطق روستایی و به صورت ویژه در این سال به مناطق عشایریی خبر داد.
حجت الاسلام احسان فردآقايي ، کارشناس امور مبلغان سازمان تبليغات اسلامي خوزستان

حجت الاسلام احسان فردآقایی، مسؤول امور روحانیان و مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که برنامه ریزی لازم برای اعزام مبلغ و آمادگی کامل انجام شده است، اظهار داشت: مبلغان اعزامی به مناسبت ماه محرم به دو دسته بومی و غیربومی تقسیم می شوند.

 

وی با اشاره به این که اعزام مبلغان با هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی قم انجام خواهد شد، بیان داشت: 250 نفر از مبلغان غیر بومی استان قم هستند که پس از انجام مراحل لازم به مراکز تبلیغی و مناطق مورد نیاز اعزام می شوند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که مبلغان بومی استان خوزستان به سه دسته سامانه سجام، شیوه سنتی و ائمه جماعات شهرستان ها تقسیم می شوند، اظهار داشت: از طریق سامانه جامع اعزام مبلغ(سجام) 700 نفر اعزام می شوند؛ این تعداد مبلغ پس از نام نویسی در این سامانه و طی مراحل لازم، کد دائمی تبلیغ با نام کاربری شخصی و رمز ورود دریافت می کنند.

 

حجت‌الاسلام فردآقایی با بیان این که این مبلغان برای اعزام در مناسبت های مذهبی و دینی نخست منطقه را در سامانه انتخاب و پس از اتمام فعالیت تبلیغی گزارش‌های خود را نیز در آن ثبت می کنند، گفت: 500 نفر به شکل سنتی و به غیر از سامانه سجام اعزام می شوند.

 

مسؤول امور روحانیان و مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان فعالیت تبلیغی یک هزار و 500 نفر از ائمه جماعات در سطح استان خوزستان را از دیگر فعالیت‌های مبلغان به مناسبت ماه محرم برشمرد و ادامه داد: همایشی ویژه همه مبلغان پیش از آغاز فعالیت تبلیغی ماه محرم با عنوان طلایه‌داران تبلیغ برگزار می شود که در این همایش برنامه ریزی و مباحث تعیین شده از سوی مجموعه برای این گروه تبیین خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که 2 هزار و 950 مبلغ به 27 شهرستان های استان خوزستان از جمله مناطق روستایی و به صورت ویژه در سال جاری به مناطق عشایریی اعزام خواهند شد، گفت: این تعداد افزون بر تبلیغ و سخنرانی به برگزاری جلسات و محافل قرآن، تفسیر و ترجمه قرآن، جلسات معرفتی و بصیرتی ویژه جوانان و نوجوانان هیأت‌ها با عنوان گفتمان دینی و در موضوع‌های اعتقادی، عقیدتی و دستاوردهای امام حسین(ع) اهتمام می‌ورزند.

 

این مقام مسؤول تأکید کرد: برپایی نماز روز عاشورا به یاد نماز امام حسین(ع) در صحرای کربلا از برنامه‌های ویژه سال جاری مبلغان در دهه نخست محرم است.

 

حجت‌الاسلام فردآقایی با اشاره به محورها و موضوعات سخنرانی مبلغان به مناسبت ماه محرم ادامه داد: بیان دستاوردها و معارف انقلاب حسینی(ع)، تبیین شخصیت و سیره حضرت به مردم، اشاره به مباحث جنگ نرم و تهدیدات دشمن در این حوزه، وهابیت و سلفی‌گری و محکوم کردن جنایت‌های آل سعود در یمن و منطقه، پرداختن به مباحث جمعیت جامعه و تعالی خانواده و بررسی و محکوم کردن رژیم آل سعود در بی‌کفایتی فاجعه منا از جمله این محورها هستند./9453/302/ب2

ارسال نظرات