۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۹۴۲۴۷

همکاری الازهر مصر و دولت اردن در مبارزه با تروریسم

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر و حاکم اردن در دیدار با یکدیگر به بحث و بررسی آخرین تحولات منطقه و راهکار مبارزه با تروریسم پرداختند.
شيخ الازهر مصر و حاکم اردن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب، شیخ الازهر مصر در دیدار با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن با بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان، به بحث‌ و گفت‌و‌گو پیرامون تجاوزهای پی‌در‌پی صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و مردم فلسطین و راهکارهای مبارزه با اندیشه‌های تکفیری و افراطی پرداختند.

 

احمد طیب با اشاره به تلاش الازهر در رویارویی با اندیشه‌های افراطی و تصحیح مفاهیم غلط و نقش حیاتی این مجموعه در نشر اندیشه اسلام معتدل، از نقش اردن در کمک رسانی به حل مشکلات جهان عربی و اسلامی و دفاع از مسجد الاقصی تجلیل کرد.

 

 حاکم اردن نیز با تبیین نقش تاریخی الازهر مصر در عرصه منطقه‌ای و جهانی در نشر اسلام معتدل و از تلاش‌های احمد طیب در ترسیخ مبانی صلح و نشر فرهنگ گفت‌وگو و همزیستی مسالمت آمیز میان کشورها تقدیر و تشکر کرد.

 

ملک عبدالله افزود: اردن، گزینه‌های قانونی و دیپلوماسی مناسبی در راستای جلوگیری از تعدی‌های رژیم اشغالگر قدس بر مسجد الاقصی داراست.

 

در این دیدار دو طرف به بررسی برخی از چالش‌های معاصر منطقه‌ای و استراتجی در رویارویی با گروه‌های تندرو و تروریستی و هماهنگی میان تمامی جریان‌های فعال در عرصه مبارزه با خطر تروریسم و ساز و کارهای مقابله با پدیده خشونت و تبعیض نژادی علیه اسلام و مسلمانان پرداختند./981/ب902/د

ارسال نظرات