۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۹۴۴۳۶

درماندگی غرب در برابر مواضع روسیه در سوریه

خبرگزاری رسا ـ سایت رادیو آلمان در تحلیلی با اشاره به اقدامات ضدتروریستی روسیه در سوریه نوشت که برای غرب هم راهی باقی نمانده جز اینکه با درماندگی عصبانیت و نگرانی خود را نشان دهد در حالی که کرملین حوادث واقعی را خلق می کند.
پوتين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سایت رادیو آلمان در مطلبی نوشت: طبیعتا دلایل خوبی وجود دارد که سیاست خارجی روسیه تحت ریاست جمهوری پوتین را محکوم کنیم، اما پوتین با دیدگاه های خود آنگونه که غرب دوست دارد ببیند منزوی نیست. برای غرب خوب است که با روسیه محترمانه رفتار کند.

 

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به جلب توجه های اخیر رییس جمهوری روسیه نوشت: پوتین ابتدا در مجمع عمومی سازمان ملل همه چشم ها را خیره خود کرد و بعد از آن با حملات هوایی خود در سوریه توجهات جامعه جهانی را جلب کرد. پوتین جهانیان را در هیجان زده کرده است.

 

کشتی های جنگی روسیه موشک های کروز را از راه دور 1500 کیلومتری به اهداف خود در سوریه شلیک می کنند و خلبانان آمریکایی از شرایط موجود طفره می روند. هدف شلیک های روسیه آن هایی نیستند که در جبهه اسد مبارزه می کنند بلکه از داعش گرفته تا ارتش آزاد سوریه که اروپا و آمریکا از آن ها حمایت کرده اند را شامل می شود.

 

درماندگی غرب در برابر مواضع روسیه در سوریه

 

برای غرب هم راهی باقی نمانده جز اینکه با درماندگی عصبانیت و نگرانی خود را نشان دهد در حالی که کرملین حوادث واقعی را خلق می کند.

 

نویسنده در ادمه این مطلب نوشت: البته دلایل خوبی وجود دارد که پوتین را محکوم کنیم اما در عرصه سیاست خارجی تنها خیره شدن به شخصیت پوتین خطا است. اولا وی تنها فردی نیست که رویای یک جهان چند قطبی و پایان دوران سلطه غرب را در ذهن دارد، بلکه در کشورهای هند، چین و آمریکای جنوبی نیز بسیاری این گونه فکر می کنند. در این جا پوتین در این حد که غرب تمایل دارد منزوی نیست./982/ب101/د

ارسال نظرات