۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۹۴۴۷۸
یکی از علمای اهل سنت لبنان در گفت‎‎وگو با رسا:

فلسطین به وسیله یک دهم سلاح استفاده شده در منطقه آزاد می‎شود

خبرگزاری رسا ـ رییس جنبش الاصلاح و الوحده لبنان، جنگ‎های کنونی در منطقه را توطئه برای انحراف افکار امت اسلامی از فلسطین و مسجد الاقصی خواند و تأکید کرد که فلسطین با یک دهم سلاح‎های استفاده شده در منطقه آزاد می‌شود.
ماهر عبدالرزاق، از علماي اهل سنت لبنان

 

شیخ ماهر عبدالرزاق، رییس جنبش الاصلاح و الوحده لبنان، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، فلسطین و مسجد الاقصی را مساله اول جهان اسلام خواند و گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل و آمریکا توانستند کشورهای اسلامی و عربی را به جنگ‎های داخلی مشغول و آنان را از فلسطین و مسجد الاقصی منحرف سازند.


وی از مسلمانان به عنوان قربانیان جنگ‎های منطقه یاد کرد و افزود: جنگ‎های موجود در کشورهای اسلامی و عربی مانند سوریه، یمن، عراق و لبنان دسیسه‎ای ضد فلسطین و مسجد الاقصی است.


این عالم سنی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با پشتیبانی و حمایت از جنگ‎ بین کشورهای اسلام و عربی درپی ضربه زدن به فلسطین و مسجد الاقصی است، از دولت‎های اسلامی‎ می‎خواهیم به جنگ پایان داده و از یک چهارم و حتی یک دهم سلاح هایی که در درگیری‎های منطقه‎ای استفاده می کنند، برای نابودی رژیم اشغالگر اسرائیل و آزادی فلسطین به کار گیرند.


شخ عبدالرزاق گفت: جریان‎های مقاومت و مردم فلسطین را برای پایان دادن به جنایت‎های رژیم اشغالگر اسرائیل به انتفاضه سوم دعوت می‎کنیم.


وی ادامه داد: اعضای مقاومت و مردم فلسطین باید انتفاضه سوم را بدون اتکا به حاکمان کشورهای عربی آغاز کنند و بر سلاح ایمان، حق و توانایی خود تکیه داشته باشند.


این عالم اهل سنت لبنان به حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین اشاره کرد و گفت: از ایران به دلیل حمایت همیشگی از فلسطین و جریان مقاومت تشکر و قدردانی می‎کنیم.


وی تصریح کرد که ایران از آغاز انقلاب اسلامی با رهبریت امام خمینی (ره) فلسطین را در اولویت برنامه‎های خود قرار داده است.


رییس جنبش الاصلاح و الوحده لبنان نقش علما در حمایت از مساله فلسطین را بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: ما همیشه علمای شیعه و سنی را برای حفظ وحدت و یکپارچگی در برابر دشمن برابر یعنی رژیم اشغالگر دعوت می‎کردیم. متاسفانه برخی از علما به عروسک خیمه شب بازی شیطان بزرگ رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا تبدیل شده‎اند و به سخنرانی‎های فتنه جویانه اقدام می‎ورزند.


شیخ عبدالرزاق باز کردن سفارت رژیم اشغالگر اسرائیل در کشورهای اسلامی و عربی را خیانت به امت اسلامی دانست و ادامه داد: دشمن همه مسلمانان برابر و یکی است، این دشمن دارای سه ضلع آمریکا، اسرائیل و تکفیری هاست./994/ب901/د

ارسال نظرات