۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۹۴۵۳۵
وزیر اوقاف مصر:

برداشت‌های گزینشی و ناصحیح از دین سنگ بنای اندیشه تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر با اشاره به اشتراکات ادیان الهی تاکید کرد که برداشت‌های گزینشی و ناصحیح ریشه تمامی اندیشه ‌های تکفیری است.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر با هشدار نسبت به مفاهیم دینی ناصحیحی که زیر بنای عقاید فاسد گروه‌های تکفیری است، تصریح کرد که الگو قرار دادن دیدگاه‌های ناصحیح از دین، به امنیت جامعه خلل وارد می‌سازد.

 

مختار جمعه گفت: میان تمامی ادیان اشتراکاتی وجود دارد. عبادت و عقیده، رابطه‌ای میان انسان و خدای خود است در حالی که معاملات، رابطه میان افراد یک جامعه است. از دیگر مشترکات تمامی ادیان حرمت کشتار، دزدی، خیانت و غشّ در معامله است.

 

جمعه افزود: امروز نیاز به تصحیح مفاهیم و برداشت‌های ناصحیح از دین، بیش از هر وقت دیگر احساس می‌شود. گروهی جوانان را به نام دین می‌فریبند و برخی نیز برای دستیابی به منافع مادی و ... آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

 

وی با اشاره به چهره واقعی اسلام و اهمیت کار و تلاش در این دین الهی ادامه داد: حقیقت کار و تلاش با شعار محقق نشده بلکه با زحمت، افزایش تولید و حمایت از تولید ملی و اسلامی امکان پذیر است.

 

وزیر اوقاف با اشاره به تلاش‌های این وزارت در جلوگیری و ریشه‌کن کردن اندیشه‌های تکفیری، بازبینی در گفتمان دینی و منع غیر متخصصان از تبلیغ دین بر ضرورت صدور فتوایی مبنی بر مجرم شمردن صدور فتوا از غیر متخصصان تاکید کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات