۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۹۴۵۴۲
سایت خبری دی‎.دبلیو.ان گزارش داد؛

تشکیل اتاق عملیات ضد داعش در بغداد بیانگر عدم اطمینان دولت عراق به ائتلاف آمریکایی است

خبرگزاری رسا ـ عملکرد ضعیف و و ناامیدکننده آمریکا در مبارزه با داعش موجب شده است که دولت عراق رو به روسیه آورده و اتاق عملیات مشترکی برای مبارزه با داعش در بغداد مقرر کند.
عمليات نظامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گزارش ها حاکی است که روسیه ضمن حملات هوایی علیه مواضع نیروهای داعش در سوریه، فعالیت های ضد تروریستی خود در عراق را نیز گسترش داده است.

 

سایت خبری دی دبلیو ان گزارش داد که از زمان تشکیل اتاق عملیاتی در عراق برای حمله به داعش، همکاری های اطلاعاتی نزدیکی در این کشور انجام گرفته است.

 

این سایت خبری در ادامه می افزاید که همزمان با تشکیل این ستاد در بغداد، روسیه، ایران، سوریه و عراق تبادل اطلاعات نظامی را شروع کرده اند و هدف اصلی تشکیل این ستاد مشترک، جمع آوری و تبادل اطلاعات برای انجام عملیات علیه داعش است.

 

بنا به گفته دی دبلیو ان، دولت عراق از اقدامات و عملیات ائتلاف غربی ضد داعش به رهبری آمریکا مدت هاست که ناامید شده است بنابراین تشکیل این ستاد عملیاتی در بغداد، امری شگفت آور نیست.

 

این سایت می افزاید: عدم اطمینان مقامات عراق به عملیات آمریکا، روز به روز بیشتر می شود؛ از این رو تشکیل ستاد مشترک عملیات در بغداد می تواند نشان دهنده نارضایتی دولت عراق از عملکرد آمریکا باشد.

 

گفتنی است که ائتلاف ضد تروریستی تحت رهبری آمریکا، چندین ماه است که علیه داعش اعلام جنگ کرده است. با این حال این ائتلاف عربی ـ غربی نه تنها به زیرساخت ها و مراکز فرماندهی داعش حمله ای نکرده است، بلکه از ابتدای اعلام حمله آن به داعش، این گروه ترویستی روز به روز قوی تر شده است.

 

این در حالی است که روسیه در چند روز ابتدایی حمله خود به مواضع داعش، بسیاری از مواضع مهم و اصلی تروریست ها را در سوریه نابود کرده است./847/ب902/د

ارسال نظرات