۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۹۴۵۹۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان:

هیئات مذهبی و مداحان از فرصت ماه محرم برای ارتقای هویت مذهبی جامعه استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان از اعضای هیئات مذهبی و جامعه مداحان خواست تا با استفاده از فرصت ماه محرم برای ارتقای هویت دینی و مذهبی جامعه استفاده کنند.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

حجت الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، به نقش روحانیان و علمای دینی، اعضای هیئات مذهبی و مداحان در ماه محرم پرداخت و افزود: این سه قشر، سه وجه استفاده از فرصت مجالس و محافل مذهبی ماه محرم در راستای ارتقای بعد معنوی مردم هستند.

 

وی با بیان اینکه روحانیان مبلغ، هیئات مذهبی و مداحان بازوان توانمند نهاد تبلیغات اسلامی در مناسبت های مذهبی هستند، اضافه کرد: افراد عضو در این تشکل ها و نهادها می بایست با استفاده مناسب از فرصت مجالس مذهبی و عزاداری ماه محرم و شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش، برای احیا و ارتقای هویت دینی و مذهبی جامعه تلاش کنند.

 

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: البته روحانیان، هیئات مذهبی و جامعه مداحان تاکنون در زمینه احیای هویت دینی و مذهبی تلاش بسیاری کرده و مؤفقیت های چشمگیری نیز داشته اند اما هنوز با وضعیت مطلوب و مورد انتظار فاصله بسیاری وجود دارد به همین دلیل باید تلاش ها و فعالیت ها در این زمینه افزایش یابد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی شهرستان شیروان با تأکید بر قرآن محوری مراسمات عزاداری ماه محرم امسال، خاطرنشان کرد: باید هیئات مذهبی به موضوع بازگشت قرآن به محافل و مجالس مذهبی به ویژه مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه تمامی هیئات مذهبی می بایست برنامه های عزاداری خود در ماه محرم را با قرائت قرآن شروع کنند، ادامه داد: همچنین لازم است به موضوع برپایی نماز جماعت در هیئات مذهبی به ویژه نماز جماعت ظهر روز عاشورا توجه بیشتری صورت گیرد چرا که مهم ترین هدف قیام امام حسین(ع) نیز حفظ اسلام و آموزه های دینی بود.

 

حجت الاسلام عزیزی در ادامه با اشاره به نقش محرم و صفر در زنده نگاه داشتن دین مبین اسلام، اضافه کرد: به برکت محرم و صفر دین اسلام همواره در بین افراد و جوامع مختلف از جایگاه والایی برخوردار بوده و اگر چه در برخی دوران فراز و فرودهایی داشته اما هیچ گاه از بین نرفته و در آینده نیز از بین نمی رود.

 

وی تصریح کرد: در این زمینه نهادینه کردن دین در نهاد خانواده، یکی از مهم ترین راه های احیای هویت دینی و مذهبی در نسل های آینده بوده و به این منظور علما و روحانیان، هیئات مذهبی و مداحان وظیفه بیشتر و حساس تری دارند.

 

حجت الاسلام عزیزی یکی دیگر از راه های احیای هویت دینی و مذهبی در بین اقشار مختلف مردم را غرب شناسی دانست و افزود: باید همه مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با شناخت غرب و نقشه های آن، خود را برای ایستادگی و مقابله با این توطئه ها آماده کنند.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه نیز طلاب و روحانیان و هیئات مذهبی نقشی ویژه دارند، خاطرنشان کرد: نهاد روحانیت و هیئات و تشکل های مذهبی می بایست با شناخت دقیق نسبت به غرب و توطئه های آنها، جوانان و نوجوانان را در مقابله با نقشه های دشمنان یاری کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان تصریح کرد: ماه محرم و مجالس و محافل عزاداری سیدالشهدا(ع) فرصت ویژه ای برای تحقق این مهم است.

 

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه ها و مراسمات عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در هزار و 68 هیأت مذهبی و 969 باب مسجد با همکاری بیش از 900 روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت(ع) برگزار می شود./9314/302/ب3

ارسال نظرات