۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۹۴۶۰۱
از سوی آستان قدس رضوی؛

ویژه نامه «صدور انقلاب اسلامی و تبادل فرهنگی بین الملل» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه «صدور انقلاب اسلامی و تبادل فرهنگی بین الملل» از سوی دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی منتشر شد.
ويژه نامه «صدور انقلاب اسلامي و تبادل فرهنگي بين الملل»

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، این ویژه نامه سلسله نوشتار و گفتارهایی است که به بررسی مسائل و موضوعاتی همچون چرایی و چگونگی صدور انقلابی اسلامی، آسیب شناسی روند طی شده در این مسیر، ظرفیت های مبدا و مقصد، نقاط قوت و ضعف رسانه های انقلاب اسلامی و حوزه مجازی، نقش کالاهای فرهنگی در انتقال پیام و... می پردازد و درصدد است به سوالاتی از جمله اینکه چطور می شود جبهه فرهنگی انقلاب را در عرصه دیپلماسی عمومی فعال کرد؟ در عرصه مجازی چطور می توان حضور فعال و تاثیر گذار داشت؟ پاسخ دهد.

در بخش ابتدایی این ویژه نامه 79 صفحه ای فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری با عنوان «همچون عطر گل های بهاری» درباره اندیشه انقلاب اسلامی آمده است که ایشان تفکر انقلاب اسلامی را حاصل یک تفکر بسیجی و مفاهیم انقلاب را همچون عطر گل های بهاری می دانند که در همه مکان ها پخش می شود و همه جا می رود که هیچ کس نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

انتشار یادداشت ها، مصاحبه و گفت وگوهایی از شخصیت های فعال در انقلاب اسلامی ایران درباره صدور انقلاب اسلامی و تعاملات فرهنگی بین الملل از دیگر بخش های این ویژه نامه است که در آن گفت وگوهایی از شخصیت های برجسته از جمله محمدباقر خرمشاد، ابراهیم زکزکی، محمد حسین قدیری ابیانه، نادرطالب زاده، ابراهیم فیاض، رضا خوراکیان، نرگس آبیار، محمدحسین جعفریان، سیدحمیدطباطبایی، نصرالله پژمان فر، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، و مهدی رضا زاده بیان شده است.

ویژه نامه «صدور انقلاب اسلامی و تبادل فرهنگی بین الملل» در 500 نسخه منتشر شده است و مخاطبان آن مدیران، کارشناسان و فعالان فرهنگی در آستان قدس رضوی و سطح کشور هستند.

این ویژه نامه همراه با چهل و نهمین نشریه تحلیلی راهبردی «همگام» با عنوان «فعالیت های فرهنگی در حوزه بین الملل» منتشر می شود./1308/د102/ق

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات