۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۰۳۷۴۸

کتاب‌های تقریظ‌ شده از سوی رهبر معظم انقلاب معرفی می‌شود

کتاب‌های تقریظ‌ شده از سوی رهبر معظم انقلاب معرفی می‌شود
مطالعه تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر آثار نویسندگان، این فرصت را به مخاطبان می‌دهد که آن آثار را از دریچه چشم ایشان ببینند.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، اهمیت کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه با توجه به تاثیرات مثبتی که روی شخص، فرهنگ عمومی و جامعه دارد موضوعی است که نمی‌توان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد. کتاب‌خوانی به عنوان یکی از رفتارهای صحیح اجتماعی که زمینه‌ساز رشد و تعالی خانواده و جامعه اسلامی ایرانی می‌شود، باید مورد توجه نهادهای فرهنگی و سیاست‌گذاران این عرصه قرار گیرد.

حقیقت آن است که وضعیت کتابخوانی در کشور ما مطلوب نیست و این موضوع بارها از سوی رسانه‌ها، نخبگان و چهره‌های شاخص کشور هشدار داده شده است.

رهبر معظم انقلاب که خود از افراد دغدغه‌مند در امر کتابخوانی هستند، توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و بارها ناراحتی خود را از این مسأله ابراز کرده‌اند.

به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه کتاب و نشر، دلایل متعددی برای پایین‌بودن سرانه مطالعه در کشور وجود دارد که از آن جمله می‌توان به عدم شناخت جامعه از کتاب‌های خوب در دسترس و تبلیغات ضعیف در این حوزه اشاره کرد.

فرهنگسرای اندیشه با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و در قالب ویژه برنامه "تازه‌های کتاب" اقدام به معرفی شاخص‌ترین کتاب‌های جدید چاپ شده کرده است.

ویژه برنامه "تازه‌های کتاب" به همت کتابخانه اندیشه برگزار شده و به معرفی کتاب‌های تازه منتشر شده در موضوعات مختلف در قالب پوستر می‌پردازد.

در این محصول مجازی، مختصری از معرفی موضوع کتاب و نویسنده آن به همراه پوستری برگرفته از جلد کتاب در اختیار عموم علاقه‌مندان به حوزه نشر قرار می‌گیرد.

این مدیریت فرهنگی هنری در قالب برنامه "خوشه‌چین" نیز کتاب‌های تقریظ‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب را به کتاب‌دوستان معرفی می‌کند.

مقام معظم رهبری، به عنوان سکاندار اصلی نظام اسلامی، همواره محصولات مرتبط با حوزه فرهنگ و ادبیات را به صورت جدی دنبال می‌کنند و توجه ویژه‌ای به کتاب و کتاب‌خوانی دارند. ایشان از هر راهی در تلاش هستند تا فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به‌خصوص آثار مربوط به انقلاب و دفاع مقدس را گسترش دهند.

مقام معظم رهبری پیش از انقلاب به عنوان یکی از چهره‌های فرهنگی علاقه‌مند به حوزه شعر و ادبیات در میان ادبا و فعالان این حوزه شناخته شده بودند. این روحیه هم‌اینک نیز در ایشان دیده می‌شود. روحیه‌ای که سبب می‌شود تا ایشان هر سال به بازدید از نمایشگاه کتاب بیایند و یا نکاتی را در خصوص آثار متعدد بیان کنند. آنچه این روزها از تقریظات ایشان بر آثار متعدد به چاپ می‌رسد، نشان‌دهنده همین روحیه است.

ویژه برنامه "تازه‌های کتاب" نیز همانند خوشه‌چین هر هفته از طریق فضای مجازی این مرکز منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت فایل مربوط به "تازه‌های کتاب" می‌بایست به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای اندیشه و کتابخانه این مدیریت فرهنگی هنری مراجعه کنند. پست مربوط به این برنامه هر شنبه به‌روزرسانی می‌شود.

ارسال نظرات