۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۴۶۲۰
رییس اداره اوقاف و امور خیریه گرمسار خبر داد؛

سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه گرمسار و آرادان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان فضای معنوی ایام محرم را فرصت مغتنمی برای مقابله با تهاجم نرم دشمن دانست و گفت: در همین راستا سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه این دو شهرستان خبر داد.
سوگواره بصيرت عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، حجت الاسلام رضا نفری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه گرمسار در جلسه هماهنگی برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی که با حضور اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه شهرستان‌های گرمسار و آرادان در محل اداره اوقاف گرمسار برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام ماه‌های محرم و صفر و همزمان با سراسر کشور با هدف بسط و گسترش و تعمیق گفتمان بصیرت‌افزایی قیام حسینی در بقاع متبرکه این دو شهرستان اجرا خواهد شد.

 

وی با اعلام این خبر افزود: برنامه های متنوعی برای این ایام در بقاع متبرکه تدارک دیده شده است که از آن جمله می‌توان به سخنرانی و مدیحه سرایی، اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره در زمینه ایجاد وقف جدید در قالب خیمه های معرفت اشاره کرد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان با تأکید بر لزوم کیفی سازی برنامه‌ها در این ایام، تصریح کرد: باید تلاش شود تا بتوانیم شرکت کنندگان در این برنامه‌ها را از لحاظ خوراک فرهنگی و مذهبی تأمین کنیم که این امر وظیفه بانیان امر را سنگین‌تر خواهد کرد.

 

حجت الاسلام نفری خاطرنشان کرد: اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا برنامه‌هایی که در آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود در خور شأن ائمه اطهار(ع) بوده و از اجرای هرگونه برنامه جناحی مرتبط با جریان‌های خاص یا تبلیغات فردی جلوگیری شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان یادآور شد: در ایام سوگواری حضرت سید الشهدا(ع)  با عنایت به فضای معنوی که در جامعه حاکم می‌شود، فرصت مناسبی برای خنثی سازی نقشه‌های دشمنان اسلام فراهم خواهد شد که باید با برنامه ریزی و توجه بیشتر به محتوای برنامه‌های فرهنگی، به مبارزه با جنگ نرم دشمن بپردازیم./977/203/ب2

ارسال نظرات