۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۹۴۶۵۰
با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری؛

همایش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان بوشهر با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری و معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
همايش ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي ديني بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، همایش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی بوشهر امروز با حضور ماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، ائمه جمعه، فرمانداران و سایر مبلغان بومی و اعزامی بوشهر برگزار شد.

 

در این همایش آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به فعالیت های دشمنان درباره گسترش اندیشه های انحرافی، گفت: آنان دین مردم را هدف قرار دادند و باید مراقب باشیم که کسی نتواند بر دین مردم تسلط پیدا کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تداوم انقلاب امام حسین(ع) است و دشمنان به همین علت تصمیم به محو انقلاب دارند.

 

حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از این همایش تاکید کرد: مناسبت های مذهبی سرمایه اجتماعی ما هستند و ما باید از سرمایه های خود ضمن بهره مندی بهینه صیانت کنیم.

 

وی محتوا بخشی به عزاداری ها و مناسبت های مذهبی و دینی و جلوگیری از ورود خرافات و انحرافات را از اهداف اصلی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی عنوان کرد.

 

وی با اشاره به تاریخچه پیدایش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی، افزود: مقدمات تشکیل ستاد شئون در سال 86 فراهم شد و از سال 87 شروع به کار کرد و این ستاد افزون بر تهران و مراکز استان ها در بیش از 250 شهرستان فعال است.

 

در بخش دیگری از این همایش معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر ضمن ارائه گزارشی از ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان بوشهر خواستار رعایت شان و حرمت ماه محرم در عزاداری ها شد.

 

فتح الله حقیقی تاکید کرد: دشمنان در فکر ترویج وهابیت هستند پس در مناسبت های مذهبی باید آگاهانه عمل کرد و هیئات مذهبی نباید از قرآن فاصله بگیرند و یا بدون مبلغ باشند.

 

وی ادامه داد: مجالس سوگواری شهادت امام حسین (ع) همواره مردمی بوده است و باید مواظب بود رفتاری مغایر با شئون اسلامی و هدف امام حسین (ع) در این مجالس رخ ندهد.

 

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به حضار، سیاستگذاری در جهت فعالیت های فرهنگی حوزه دین و مناسبت های دینی و انقلابی را از اهداف عمده ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی ذکر کرد.

 

حیدر عباس زاده، فرمانده نیروی انتظامی استان در بخش دیگری از این همایش که در مجتمع شهدای خلیج فارس بوشهر برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی کامل نیروی انتظامی در برقراری امنیت مراسمات عزاداری محرم و صفر به بیان برخی آسیب ها و مسائل عزاداری ها پرداخت.

 

پخش کلیپ هایی از تعویض پرچم حرم امام حسین (ع) همراه با لبیک گویی مدعوین حاضر در سالن، روضه حضرت علی اکبر (ع)، سخنان حضرت امام خمینی (ره) درباره عزاداری محرم و سخنان مقام معظم رهبری با موضوع هیئت سکولار نداریم از دیگر بخش های همایش مذکور بود.

 

گفتنی است، در پایان این همایش نماز جماعت ظهر و عصر به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اقامه شد و همایش با صرف ناهار پایان یافت./833/201/ب1

ارسال نظرات