۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۹۴۶۹۹
الاخبار بیروت تأکید کرد؛

حکم اعدام علی النمر انتقام عربستان از شیخ نمر است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه الاخبار چاپ بیروت نوشت: مقامات سعودی در نظر دارند با اجرای حکم برادرزاده شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه عربستانی از این روحانی شیعه انتقام بگیرند.
النمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه عربستان علی محمد النمر را به اتهامات واهی عضویت در گروه تروریستی، حمله با استفاده از کوکتل مولوتوف به گشت پلیس عربستان، حمله به مرکز پلیس العوامیه، شرکت در تظاهرات، پناه دادن به افراد تحت تعقیب دولت، حمایت لجستیکی از عناصر تروریستی، ایجاد اختلال در مأموریت نیروهای امنیتی، ایجاد گروه در فضای مجازی با بیش از 900 عضو به منظور هماهنگی تظاهرات خیابانی متهم کرده است.


رسانه های عربی نیز در محکومیت حکم اعدام علیه برادر زاده النمر اعلام کردند صدور حکم اعدام علیه علی محمد النمر نشانه آن است که سران سعودی تصمیم دارند هر تفکری خارج از چارچوب فکری آنان را قلع و قمع کنند حتی اگر به قیمت گرفتن جان جوانی گردد که می خواهند از خانواده وی انتقام بگیرند چرا که وی برادرزاده شیخ باقر نمر النمر روحانی برجسته عربستان است.


این در حالی است که حقوقدانان سعودی از خشم مردم در قبال حکم اعدامی که قرار است در آینده نزدیک اجرا شود و واکنش آنان نسبت به اجرای حکم بسیار نگران شده اند.


نظریه انتقام از خانواده النمر در حالی قوت می گیرد که رژیم سعودی این نوجوان را به دلیل شرکت در اعتراضات صلح آمیز به اعدام محکوم کرده در حالی که یک جوان دیگر را که به گروه تروریستی داعش پیوسته بود، به بهانه اینکه وی اغفال شده تبرئه کرده است.


پدر علی محمد النمر که فرزندش را بعد از گذشت سه ماه از دستگیری ملاقات کرده بود از شکنجه علی در زندان سخن گفت و افزود ، علی را در حالی ملاقات کردم که صورتش کبود بود و چند دندان و بینی او شکسته بود و مشکلات جسمی بسیاری داشت و با وجود شکایت از رنج جسمی اجازه ندادند هیچ پزشکی او را معاینه کند.


مقامات سعودی حتی اجازه ندادند در جلسات دادگاه علی خانواده و وکیل وی حضور داشته باشند.


کارشناسان سازمان ملل در بیانیه ای که اخیرا منتشر شده اعلام کردند: عربستان در سال جاری نزدیک به 134 تن را اعدام کرده که این تعداد نسبت به سال گذشته 44 مورد بیشتر بوده است./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات