۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۹۴۷۹۳
اوقاف مصر:

خرید و فروش آرای انتخاباتی حرام است

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نزدیک شدن ایام انتخابات پارلمانی مصر، وزارت اوقاف این کشور تاکید کرد که خرید یا فروش رأی شرعا حرام است.
وزارت اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با نزدیکی ایام انتخابات پارلمانی مصر، وزارت اوقاف این کشور، موضوع خطبه‌های نمازجمعه این هفته را «سال جدید و مشارکت مثبت و تاثیرگذار» اعلام کرد.

 

اوقاف مصر در متن خطبه‌های راهنما، سخنرانان را به صحبت کردن پیرامون هجرت رسول اکرم (ص)، وفاداری به کشور، همزیستی مسالمت آمیز میان گروه‌های سیاسی برای ساخت دولت ارزش محور و نتایج مشارکت همگانی در ساخت جامعه دعوت کرد.

 

اوقاف مصر افزود: دوست داشتن وطن منحصر به احساس و عاطفه نبوده بلکه باید این علاقه در رفتارهای فردی و اجتماعی انسان تاثیر مثبت بگذارد.

 

صیانت از وطن و وحدت ملی، مشارکت در خدمت رسانی به مردم، کمک رسانی به نیازمندان نظیر ایتام، فقرا و مساکین، یاری به مظلومان و هدایت گمراهان و برآورده ساختن نیازهای مردم از موضوعاتی است که وزارت اوقاف آن را نشانه علاقه به کشور توصیف کرد.

 

وزارت اوقاف تصریح کرد که درک مسؤولیت و مشارکت مثبت در جامعه، حضور فرد را در ساختن وطن خود می‌طلبد و مردم با رأی دادن به افراد شایسته برای خدمت، عرصه را برای خدمت رسانی مهیا می‌کنند.

 

اوقاف مصر با بیان اینکه مسؤولیت شرعی و ملی مردم برای مشارکت در انتخابات، تحت هیچ عنوان و با هیچ بهانه‌ای قابل اسقاط نیست تاکید کرد که خرید یا فروش آرا و نیز جمع آوری رأی برای افراد غیر شایسته شرعا حرام است./981/ب902/د

ارسال نظرات