۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۹۴۸۱۸
علمای یمن:

اقدامات عربستان در یمن از سطح جنایت جنگی نیز فراتر رفته است

خبرگزای رسا ـ علما و شخصیت‌های یمنی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایت‌های عربستان تاکید کردند که سکوت علما در برابر جنایت عربستان با تقوای الهی در تنافی است.
 علماي يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علما و شخصیت‌های یمنی، تشکیل کمیته تحقیق جنایت‌های جنگی نظام سعودی و ائتلاف عربی همپیمان با این کشور علیه مردم یمن را از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد خواستار شدند.

 

در بیانیه صادره از سوی علمای یمن آمده است: جنایت‌های وحشیانه و بزدلانه‌ای که نظام سعودی و همپیمانان منطقه‌ای آن در حق مردم یمن انجام داده‌اند از سطح جنایت‌های جنگی متعارف نیز فراتر رفته است.

 

این بیانیه افزود: هدف قرار دادن تجمع‌های مردمی و کاروان عروسی نشان از دوری آل سعود و ائتلاف حامی آن از اسلام اصیل است. گناه کشتن فردی به ناحق در نزد خدا از گناه ویرانی کعبه به مراتب بالاتر است.

 

علمای یمن تأکید کردند که جنایت‌های فراوانی که نظام سعودی در حق مردم یمن انجام می‌دهد از کشتار فردی خارج و به قتل عام بیگناهان تبدیل شده است.

 

این بیانیه علمای کشورهای عربی و اسلامی را به تقوای الهی و شکستن سکوت خود در برابر جنایت‌های جنگی در یمن دعوت و تصریح کرد که قتل و کشتار هزاران یمنی با استفاده از سلاح‌های ممنوع و بدون هیچ منطق، دلیل و حکم شرعی، حرام است و خداوند تبارک و تعالی و شریعت اسلامی این ظلم و جنایت را هیچگاه قبول نخواهد کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات