۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۲۹۴۸۴۷
کارشناس سینما:

هالیوود بنیاد جلوه‌پردازی دروغ است

خبرگزاری رسا ـ فعال امور سینمایی با تحلیل سیاست حاکم بر هالیوود، گفت: هالیوود می‌تواند یک داستان دروغین را با بزک رسانه‌ای به یک واقعیت جهانی تبدیل کند.
سيد محمد حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی، منتقد سینما، غروب دوشنبه 20 مهر در حاشیه نقد و بررسی فیلم مزارشریف در لانه جاسوسی سابق آمریکا، گفت: جمله «هیچ جنگی به نفع هیچ مردمی نیست» دیالوگ اصلی فیلم مزارشریف می‌باشد که به لحاظ مفومی نتوانسته است با د استان ارتباط برقرار کند.



وی افزود: اساسا این فیلم حفره‌های زیادی دارد و منطق داستان هیچ‌گاه ما را یاری نمی‌کند و کارگردان نتوانسته است جهان فیلم را به خوبی به مخاطب نشان بدهد و حرکتهای بسیار دوربین مخاطب را سردر‌گم کرده است.



کارشناس سینما با تحلیل ساختاری فیلم، بیان داشت: متاسفانه میزانسن‌ها به‌خوبی رعایت نشده است و داستان هر لحظه از ذهن مخاطب دور می‌شود بازخورد خوبی از فیلم برای تماشاچی صورت نمی‌گیرد.



حسینی اظهار داشت: این سوال پیش می‌آید که فیلم برای چه کشوری و چه گروه مخاطبی ساخته شده است، اگر این فیلم مخاطب اصلی‌اش ایرانیان باشند در هیچ جای فیلم مخاطب مرثیه و اشکی برای فاجعه‌ها و کشتارها نمی‌ریزد، اگر هم این فیلم به موضوع طالبان پرداخته باشد قطعا ضعف‌های فراوانی به آن وارد است.



منتقد سینما با بیان مطلبی درباره هالیوود، بیان داشت: در صنعت سینمایی هالیوود به مدد فیلم‌نامه و عناصر بصری پیشرفت‌های بسیاری از کمترین و کم اهمیت‌ترین و حتی دورغ‌ترین موضوعات می‌شود، اما همین پدیده در بعد رسانه‌ای و جهانی بسیار می‌درخشد.



وی در خصوص دیپلمات‌های کشته شده، بیان دشت: این فیلم نتوانسته است سرنوشت دیپلمات‌ها را که یک تراژدی بزرگ است و در دل خود صدها داستان دارد در قاب هنر و تصویر به تماشاچای منتقل کند.



حسینی ادامه داد: واقعیتی که به داستان فیلم‌نامه خلل وارد می‌کند نباید نشان داده شود و این فیلم صرفا به موضوع پرداخت یک بیانیه که توسط شخصیت زن افغان نشان داده می‌شود، می‌پردازد.



کارشناس سینما با بیان مطلبی در خصوص نگرش‌های سیاسی در کشورها، تاکید کرد: جریانات سیاسی سینما را به فضاهایی می‌برد که کارگردانان واقعیات و مطالبی را که در گذشته نمی‌توانستند بازگو کنند در دوره سیاسی وقت خود بتواند به آن بپردازند.



حسینی در پایان، گفت: آمریکا دو سال قبل با فیلم آرگو توانست جایزه اسکار را بگیرد، فیلمی که بنیادش دروغ و تهمت بود، اما به‌خاطر پرداخت و طراحی و فیلمنامه مناسب توانست در تمام جهان و در ابعاد رسانه‌ای تا مدت‌ها مانور تبلیغاتی انجام دهد./856/202/ب1

ارسال نظرات