۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰
کد خبر: ۲۹۴۸۵۰

ادعای دولت ترکیه مبنی بر همکاری با ایران و روسیه در جنگ با تروریسم

خبرگزاری رسا ـ با آنکه دولت ترکیه از آغاز بحران سوریه یکی از بزرگترین حامیان تروریست‎های سوری بوده است، نخست وزیر این کشور مدعی شد که ترکیه برای مبارزه با تروریسم با روسیه و ایران همکاری می‎کند.
احمد داود اوغلو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با وجود اقدامات خصمانه دولت ترکیه علیه سوریه و نیز تقویت گروه های تروریستی این کشور، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که با روسیه و ایران درباره حل بحران سوریه مذاکره می کند.

 

به گفته احمد داود اوغلو، همکاری ترکیه با روسیه به این معنی نیست که ترکیه همانند روسیه با ادامه حکومت بشار اسد موافق باشد.

 

داود اوغلو با جانبداری از ائتلاف غربی عربی به رهبری آمریکا گفت: متاسفانه روسیه از پیوستن به ائتلاف ضد داعش خودداری می کند اما ما به گفت وگوهای خود با روسیه و ایران برای حل مشکلات سوریه ادامه می دهیم.

 

نخست وزیر ترکیه مدعی شد: حملات روسیه به استان های ادلب و حلب سوریه موجب افزایش سیل پناهجویان سوریه به ترکیه خواهد شد.

 

ترکیه از ابتدای بحران سوریه به صورت آشکار و نهان از شورشیان و تروریست های سوریه حمایت کرده است. این کشور گاهی با خرید نفت دزدیده شده از چاه های سوریه و عراق از سوی داعش، این گروه تروریستی را به صورت روزافزونی تقویت کرده است.

 

اتحاد عربی غربی به رهبری آمریکا از سال 2014 بدون اجازه دولت سوریه در حال بمباران داعش است، اما مشکل این است که با وجود ادعای مبارزه با داعش از سوی ائتلاف، هیچ یک از زیرساخت های گروه تروریستی نابود نشده است./847/ب902/د

ارسال نظرات