۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۹۴۹۲۳
عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

روحانیان تحلیل‌های درست و جامعی از مسائل جامعه در اختیار مردم قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: انتظار از یک مبلغ دینی آگاه و مسلط بر شرایط حاکم بر زمان این است که در تمامی موارد تحلیل های درست و جامعی را در اختیار مردم قرار دهد.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری ظهر امروز در جلسه علما و روحانیون شهرستان خوی که در آستانه ماه محرم برگزار شد، با قدردانی از تلاش و زحمات روحانیت در تبلیغ معارف دینی و تبیین اهداف حماسه عاشورا اظهار داشت: برخی افراد به علت بی بصیرتی در زمان امام حسین (ع) به جای پیروی از ابا عبدالله الحسین، ایشان را نصیحت کرده و سعی داشتند این امام بزرگوار را از قیام در برابر بنی امیه منصرف کنند.

 

 وی عدم شناخت جایگاه ولایت و امامت را  اشتباه افرادی دانست که در مسیر حرکت اباعبدالله با ایشان ملاقات کرده و از روی دلسوزی پیشنهاد می دادند که امام این حرکت را متوقف کند.

 

حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: اصرار بر منصرف کردن امام حسین(ع) از قیام نشان‌دهنده این است که این افراد درک درستی از تکلیف خود در برابر امام نداشتند بنابراین به جای پیروی و حمایت از قیام امام و تسلیم در برابر خواسته ها و فرامین او امام را مورد نصیحت قرار می دادند که این اوج بی بصیرتی است.

 

وی ادامه داد: هدف مهم روحانیت و فلسفه تبلیغات دینی، بصیرت افزایی در جامعه است چون در غیر اینصورت اقشار مردم دچار بی بصیرتی شده و در شرایط حساس توان تصمیم گیری درست نخواهند داشت بطوری که این اتفاق در عصر امام حسین(ع) واقع شد.

 

امام جمعه خوی گفت: وقتی که اباعبدالله الحسین(ع) از مدینه خارج می شد هیچکس با او همراهی نکرد این درحالی است که همان مردم مدینه بعد از شهادت امام در برابر یزید قیام کردند و در نهایت دوازده هزار نفر از مسلمانان مدینه قتل عام شده که 700 نفر آنان قاری و 80 نفرشان از صحابه پیامبر(ص) بود بنابراین اگر اینان با امام حسین(ع) همراه می شدند ای بسا پیروز شده و کار به این قتل عام و هتک حرمت ها نمی کشید.

 

حجت‌الاسلام شکوری در ادامه خطاب به روحانیون حاضر در جلسه اظهار داشت: برای موفقیت در تبلیغات دینی و رساندن پیام الهی به مردم ابزاری لازم است دارا بودن بر اخلاص و نیت الهی، استواری و پختگی محتوای سخن، مخاطب شناسی و زمان شناسی از جمله آنها است.

 

وی تأکید کرد: مبلغ دینی باید با شناخت نیازهای جامعه، شناخت مشکلات دینی مردم، اطلاع از شبهات مطرح در جامعه و رصد کردن فعالیت های دشمنان نسبت به کار تبلیغی بپردازد.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به موضوعاتی همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، برجام، جنایات داعش در منطقه و شرارت های عربستان سعودی در منطقه اظهار داشت: انتظار از یک مبلغ دینی آگاه و مسلط بر شرایط حاکم بر زمان این است که در تمامی موارد تحلیل های درست و جامعی را در اختیار مردم قرار دهد.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: دهه اول محرم از جمله فرصت های طلایی است که قداست خون شهدای کربلا در اختیار مبلغان دینی قرار داده است که باید از این فرصت ها استفاده بهینه داشته باشید./936/202/ب2

ارسال نظرات