فضای مجازی کارایی بسیار بالایی در تبلیغ دین دارد
حجت الاسلام سید ودود اصلی نژاد معاونت تهذیب و تبلیغ مدرسه علمیه طالبیه، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر بهره گیری از تکنولوژی دنیای مجازی، اظهار داشت: فضای مجازی بیشترین کارایی را در حوزه تبلیغ دین دارد.
وی با بیان اینکه ورود به تبلیغ در فضای فضای ضروری است، ابراز داشت: اگر نگاهی به فناوری اطلاعات داشته باشیم، خواهید دید، که همه ارکان آن وابسته به تبلیغ است، اما متأسفانه ما نتوانستیم آن طور که شایسته است از این تکنولوژی استفاده کنیم.
این استاد حوزه افزود: تکنولوژی می تواند کل حوزه علمیه و تبلیغات را تحت تأثیر قرار دهد، اما نکته مهم و اساسی در تبلیغ این است که مخاطب ما مخاطب همیشگی نیست، مخاطب، هر روز در حال تغییر و داینامیک است و یک حالت استاتیک و ثابت نیست که بتوانیم برای او برنامه ریزی کنیم و نقشه بکشیم، بنابراین همان گونه که ما تغییر می کنیم او هم در حال تغییر است.
وی با بیان اینکه شاید برخی فکر کنند که تکنولوژی نقشی در تبلیغ ندارد در حالی که این گونه نیست، ابراز داشت: البته ما نمی توانیم در محتوای علوم دینی و علم فیزیک در دانشگاه تغییر بدهیم و فرمول و یا قانونی را که نمی خواهیم عوض کنیم.
معاونت تبلیغ و تهذیب مدرسه طالبیه، خاظرنشان کرد: در مورد تکنولوژی آینده تبلیغ نیز باید گفت که دنیا در حال تغییر است و نمی شود از این تغییرات به سادگی گذشت؛ زیرا اگر از آن غافل شویم بعدا نمی توانیم به آن برسیم و قطعا این تأخیر، دارای پیامدهایی، بخصوص در حوزه تبلیغ خواهد بود، که خطر آن فوق العاده زیاد است و نمی توانیم آن را رها کنیم و حتما باید به دنبال آن برویم.
وی ادامه داد: ما باید مدیریت مان را بر اساس شبکه های مجازی بوده و در مورد راهکارهای اصلاح الگوی تبلیغات فکر و اندیشه کنیم که قدم اول تغییر در تبلیغات سنتی است، منظور از سنت، روش ها و متدها است، نه محتوا؛ زیرا محتوا از قرآن و سنت گرفته شده و بسیار غنی است، اما بحث در مورد چگونگی استفاده است.
حجت الاسلام اصل نژاد از وجود دوره هایی تبلیغی فضای مجازی خبر داد و گفت: یک دوره 18 ساعته در قالب 9 جلسه دو ساعته آموزشی در حوزه مباحث و عملی خواهد و همچنین یک آزمون نهایی طبق آئین نامه انجام خواهد شد، این طرح در تمام فصول سال برای علاقه مندان می باشد./854/302/ب3