۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۹۵۰۴۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فرزندآوری بیشتر و افزایش نسل، شیعیان اهل بیت را از مظلومیت خارج می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: فرزندآوری بیشتر و افزایش نسل شیعیان سبب می شود تا ائمه اطهار(ع) در جامعه امروز مظلوم نباشند.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با مسؤولان فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی استان به مناسبت روز خانواده، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم افزایش فرزندآوری در کشور، اظهار کرد: موضوع ازدیاد نسل و افزایش جمعیت جامعه اسلامی و اهل تشیع بسیار مهم بوده و می بایست مسؤولان و مردم به آن توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بر اساس آمار استان خراسان شمالی به این فرمایش رهبری لبیک گفته و فرزندآوری در این استان افزایش یافته است، اضافه کرد: اگر خانواده های ما به شمار کم فرزندان قانع شوند در آینده ای نه چندان دور برای اداره کشور توسط نسل جوان با مشکل مواجه می شویم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سال های آتی جمعیت کشور رو به پیری می رود به همین دلیل می بایست شیعیان ایران به فکر ازدیاد نسل باشند تا نسلی صالح و سالم برای سربازی امام زمان(عج) تربیت شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: لازم است نسل شیعه نیز همانند نسل برادران اهل تسنن افزایش یابد چرا که فرزندآوری بیشتر و افزایش نسل شیعیان سبب می شود تا ائمه اطهار(ع) در جامعه امروز مظلوم نباشند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات موجود در خانواده های امروزی، با بیان اینکه طلاق عاطفی یکی از مسائل مبتلابه خانواده های ایرانی در دوره فعلی است، افزود: افزایش این موضوع سبب نگرانی مسؤولان و جامعه شناسان شده است.

 

وی با بیان اینکه یکی از علل افزایش آمار طلاق در جامعه، مسائل زناشویی، رعایت نشدن حقوق متقابل از سوی زن و شوهر و کم توجهی به دستورات اسلامی است، اضافه کرد: افزون بر این طلاق عاطفی نیز امروز گریبانگیر خانواده های زیادی شده به گونه ای که صحبت نکردن همسران با هم، خلوت گزینی، فرار از خانه و عدم رعایت حقوق یکدیگر در شماری از خانواده ها به مسأله ای عادی بدل شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نباید به گونه ای رفتار کرد که فضای خانواده با افتادن در این مسیر سرد و بی روح شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان قضایی نیز از این موضوع گلایه دارند چرا که یکی از مهم ترین دلایل افزایش طلاق، احترام نگذاشتن زوجین به حقوق یکدیگر و در نتیجه بروز طلاق عاطفی و سپس طلاق رسمی است.

 

وی با بیان اینکه زن و شوهر مکمل یکدیگر بوده و هر کدام از آنها یک بعد خانواده را تشکیل می دهند، اظهار کرد: در آموزه‌های اسلامی به موضوع بنیان خانواده و تحکیم روابط بین زوجین تأکید زیادی شده و می بایست خانواده ها به این مسأله توجه بیشتری داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بهترین الگوی خانواده های ایرانی و اسلامی سبک زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است، اضافه کرد: الگو گرفتن از زندگی ائمه اطهار(ع) سبب می شود تا بنیان خانواده های شیعی محکم تر شده و مشکلات و آسیب های جامعه اسلامی نیز کاهش یابد./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات