۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۹۵۰۶۳
دبیر همایش شیرخوارگان حسینی ‌کاشان؛

یازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در مرکز هیأت علی اصغر کاشان

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش شیرخوارگان حسینی ‌کاشان یکی از برنامه های جدید یازدهمین همایش بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) را طرح ختم قرآن و طرح صلوات برای امام زمان(عج) و کودکان شیر خوار اعلام کرد و گفت: یکصد و ده ختم قرآن و 313 هزار ختم صلوات در این طرح اجرا می شود.
همايش شيرخوارگان حسيني هيئت علي اصغر کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی اصغر شاطری دبیر همایش شیرخوارگان حسینی‌ کاشان سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مساجد صادقیه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: یازدهمین همایش بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) با عنوان همایش جهانی شیرخوارگان حسینی 24 مهرماه در اولین جمعه ماه محرم در مسجد صادقیه کاشان برگزارمی شود.

 

وی افزود: یازدهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی علاوه بر کاشان در60 نقطه از شهرهای تابعه این شهرستان، مشکات، نیاس، قمصر، برزک و روستاهای قهرود، نشلج، مرق، سن سن، آب شیرین، راوند برگزار می شود.

 

به گفته وی، در این همایش که همزمان با یک هزار شهر ایران و بیش از30 کشور جهان برگزار می شود تعداد چهار هزار و 300  دست لباس سبزکامل همراه با پیشانی بند ‹‹ ویژه کودکان دو سال›› آماده شده است و به کودکانی که نام آنها ‹‹علی اصغر›› است رایگان اهدا می شود.

 

علی اصغر شاطری یادآور شد: برای هریک از بچه هایی که برای حضور در دهمین همایش شیرخوارگان حسینی این شهرستان ثبت نام می شوند یک بسته فرهنگی هدیه شامل دو عنوان لباس و مقداری نبات هدیه می شود.

 

وی بزرگداشت شعائرحسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی‌اصغر(ع) و بیان مظلومیت شیرخوار امام حسین(ع) را از مهم ترین اهداف این همایش برشمرد.

 

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی کاشان همچنین از اجرای چهار عنوان برنامه فرهنگی توسط مؤسسه خیریه حضرت علی اصغ(ع) و هیات شاهزاده علی اصغر میدان کمال الملک این شهرستان خبرداد و افزود: اجرای هفتمین طرح رایگان سنجش سلامت کودکان در روز تاسوعا با حضور هفت پزشک و دوگروه بهورز خبرداد و گفت: روز تاسوعا شیرخوارگان و خانواده های نیازمند ویزیت رایگان و پرداخت 50 درصد از هزینه دارو ازساعت 8 صبح تا 13 عصر انجام می شود.

 

علی اصغر شاطری همچنین از برگزاری روز فرشته ها خبرداد و گفت: روز هفتم محرم با عنوان روز فرشته ها نامگذاری و در این روز از کودکان بستری در بخش های مختلف بیمارستان های کاشان عیادت و بسته های فرهنگی و تبرکی تدارک دیده شده شامل نبات هدیه داده می شود.

 

شاطری همچنین با اشاره به برگزاری دومین کنگره شعر سرخ حنجر به صورت استانی در سال گذشته یاد آورشد: امسال سومین کنگره شعرسرخ حنجرسال به صورت ملی با همکاری مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی برگزار می شود.

 

علی اصغر شاطری را یکی دیگر از برنامه موسسه خیریه حضرت علی اصغر(ع) و هیات شاهزاده علی اصغر میدان کمال الملک را چاپ و توزیع سی و چهارمین گاهنامه‹‹ شفاعت›› اعلام کرد و گفت: گاهانامه شفاعت امسال ویژه محرم با استفاده از مطالبی در باره آئین ها، دوره های عزاداری، طوق برداری، جریده، آداب و رسوم سنتی شمع زنی چاپ و همزمان با دهمین همایش شیرخوارگان حسینی درکاشان توزیع می شود.

 

یازدهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی علاوه بر شهرستان کاشان و بیش از یکهزار شهرستان در سراسر کشور و بیش از 35 کشور جهان از جمله کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، دانمارک، آلمان، فرانسه، ترکیه، آفریقای جنوبی، آذربایجان، عراق، سوریه، عربستان، کویت، قطر، یمن، بحرین، امارات، لبنان، عمان، مصر، اردن، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، هند و تایلند نیز برگزار می شود./1307/202/ب3

ارسال نظرات