۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۲۹۵۱۰۹
رییس دانشگاه عدالت مطرح کرد؛

دانشگاه عدالت زمینه ساز وحدت حوزه و دانشگاه

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه عدالت در مراسم رونمایی از کتاب منشور قضاء، گفت: تاسیس دانشگاه عدالت زمینه ساز وحدت میان حوزه و دانشگاه خواهد بود.
محمد حسين بياتي محمد حسين بياتي محمد حسين بياتي محمد حسين بياتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسین بیاتی رییس دانشگاه عدالت در مراسم رونمایی از کتاب«منشور قضاء» که سه شنبه در کتابخانه ملی ایران برگزار شد با اشاره به بیانات آیت الله هاشمی شاهرودی که در ابتدای کتاب اجاره ایشان آمده است، ابراز داشت: آیت الله هاشمی می فرماید؛ به نظر من واضح است که مباحث فقهی در حوزه های علمیه به لحاظ ساختار و محتوا باید متحول شوند، تحولی که ابعاد گوناگون اجتهادی را در برگیرد و آن رابرای فروع جدید توانمند سازد و فقه با قوانین جدید عرضه شود، این مباحث در معاملات و سیاست وجود داشته و به آن باید پرداخت، زیرا در دنیای جدید نیازهای جدیدتری رخ داده است، فقهای بزرگوار بیش از آنکه به شکل سازی بپردازند به محتوا پرداخته اند و سعی نکردند مطالب خود را به شکل منطقی ارائه نمایند.

 

وی افزود: این در حالی است که مهندسی علمی در مسائل فقهی اثر بسزای در آموزش فقه داشته و می تواند در تدوین ساختارها و مواد قانونی که به آن محتاج هستیم اثر بی بدیلی داشته باشد، البته نباید لزوما در شیوه های کلاسیک استفاده شود زیرا این کار نه صحیح است و نه مطلوب بلکه باید از طریق فقه استدلالی این اتفاق صورت گیرد.

 

حجت الاسلام بیاتی در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: نظر ایشان در فقه زمینه ساز وحدت حوزه و دانشگاه است، و این امر سبب تاسیس دانشگاه عدالت گشته است.

 

رییس دانشگاه عدالت، تصریح کرد: آموزه های این دانشگاه با تطبیق بر نیازهای روز اتفاق می افتد و این کار بدون پشتیبانی یک عالم رخ نخواهد داد، دانشگاه عدالت مفتخر است همت خود را مصروف به تولید محتوای دینی بنماید و یکی از گام‌ها تولید کتب با استفاده از  سخنان آیت الله هاشمی شاهرودی می باشد.

 

وی با اشاره به برخی کتب چاپ شده از سوی این دانشگاه، تاکید کرد: منشور قضا، منشور سیاست، اندیشه اسلامی، نظارت و بازرسی، بیدار اسلامی، زن، بسیج، حقوق شهروندی، ولایت فقیه، امنیت سیاست خارجی، مواد مخدر و محیط زیست ازجمله کتبی است که با استفاه از سخنان ایت الله شاهرودی به چاپ رسیده است./811/202/ب3

ارسال نظرات