۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۹۵۱۱۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مهم‌ترین رکن موفقیت مبلغ اخلاص و تواضع است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان مهم ترین رکن موفقیت مبلغان را اخلاص و تواضع بیان کرد و گفت: مبلغ موفق فردی است که در انجام رسالت خویش برای رضای خدا فعالیت کند.
نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، صبح امروز، در همایش طلایه داران تبلیغ که در سالن همایش تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: ماه محرم فرصتی مناسب برای تبلیغ است.

 

وی با بیان این که باید از این فرصت تبلیغی مناسب در جهت دعوت مردم به سوی خدا بهره مند شویم، افزود: بیان اهداف و آرمان های مکتب شهدا و وظیفه مردم در عزاداری تبیین شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که گستردگی تبلیغ و فعالیت دینی در زمان حال بیش از دیگر زمان ها است، عنوان داشت: مبلغان باید به رسالت خویش عمل کنند.

 

وی با بیان این که روحانیت رسالت الهی را بر عهده دارد، اظهار داشت: این رسالت دعوت به توحید، بزرگی و مبارزه با ظلم و ستم است.

 

راه انجام رسالت الهی تبلیغ است

نماینده ولی فقیه در لرستان راه انجام رسالت الهی را تبلیغ بیان کرد و عنوان داشت: بهترین زمان برای انجام تبلیغ ماه محرم و رمضان است.

 

وی با بیان این که مسجد بهترین پایگاه دین است، یادآور شد: بهترین رسانه و ابزار برای رساندن پیام منبر و کلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر توجه مبلغان در اثرگذاری تبلیغ افزود: استفاده از کلام وحی که همان قرآن و احادیث است، در این زمینه بسیار مؤثر است.

 

وی اخلاص و تواضع را از دیگر عوامل اثرگذاری تبلیغ مبلغان دانست و افزود: کاری که برای رضای خدا باشد و تواضع در برابر مردم صورت گیرد، اثرگذاری آن بیشتر است.

 

امام جمعه خرم آباد بشیر بودن را از دیگر ویژگی های مبلغان بیان کرد و گفت: مبلغ باید مردم را دعوت به اخوت، برادری، وحدت، همدلی و همزبانی کند.

 

وی در ادامه با تأکید بر پرهیز از جناحی بودن بیان داشت: با ایجاد وحدت باید از ایجاد تفرقه، اختلاف و دو دستگی پرهیز کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به هجمه های فرهنگی اظهار داشت: امروز رسالت روحانیت از هر زمانی سنگین تر است.

 

ضرورت هوشیاری در برابر نفوذ فرهنگی دشمن

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که تاکنون در برابر هجمه های فرهنگی مقابله کردیم، عنوان داشت: امروز افزون بر مقابله با هجمه های فرهنگی باید از نفوذ فرهنگی دشمن جلوگیری کنیم. 

 

وی ادامه داد: ماهواره ها، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، ترویج عرفان های کاذبو بدعت ها از جمله عوامل تهدید هستند که باید زمینه هوشیاری مردم را در این زمینه ها فراهم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به هدف دشمن در نفوذ فرهنگی یادآور شد: آمریکا در سایه نفوذ می خواهد بایدها و نبایدها را مشخص کند، به جای ما تصمیم بگیرد و باورها و اعتقادات ما را تعیین کند.

 

وی با تأکید بر ضرورت مقابله در برابر نفوذ فرهنگی دشمن بیان کرد: در این راستا به بصیرت، هوشیاری، وحدت و تبیین مواضع رهبری در جامعه نیازمند هستیم.

 

ایجاد وحدت در جامعه وظیفه روحانیت است

امام جمعه خرم آباد با بیان این که جامعه مرکب از امت و امام است، عنوان داشت: روحانیت باید بر محور ولایت، وحدت ایجاد کند.

 

وی با بیان این که استکبارستیزی اصل است، مذاکره با آمریکا ممنوع است، افزایش جمعیت موجب اقتدار نظام است، تصریح کرد: این موارد باید به خوبی بین مردم تبیین شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با تأکید بر این که مراسم عزاداری به سینه زدنی محدود نشود، افزود: در برگزاری مراسم عزاداری باید با سخنرانی، اهداف و آرمان های امام حسین(ع) برای مردم تبیین شود./9459/201/ب3

ارسال نظرات