۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۹۵۱۶۹
عضو دفتر سیاسی جنبش حماس:

انتفاضه قدس شهرک‎سازی و یهودی‎سازی را متوقف خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که انتفاضه قدس به ریشه کنی شهرک سازی در کرانه باختری و توقف یهودی سازی منجر خواهد شد.
ابومرزوق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس امروز بر روی صفحه شخصی خود در فیسبوک گفت: انتفاضه قدس با وجود ریشه دواندن غده سرطانی شهرک سازی در کرانه باختری، اشغالگران را از این منطقه بیرون خواهد کرد و کرانه باختری ضمن ائتلاف با مقاومت، به همپیمانی با دشمنان صهیونیست تحت عنوان "همکاری امنیتی" پایان خواهد داد.

 

وی تصریح کرد که انتفاضه بر خلاف میل برخی طرف ها به شکاف داخلی فلسطین و یکجانبه گرایی برخی طرف ها پایان خواهد داد و زمینه مشارکت واقعی تمامی اقشار ملت فلسطین در نهادها و موسسات ملی را فراهم خواهد ساخت.

 

وی افزود: انتفاضه قدس همچنین به تقسیم زمانی و مکانی مسجد مبارک الاقصی پایان داده و دژی محکم برای دفاع از مقدسات خواهد بود. از سوی دیگر، این انتفاضه شهرک سازی و یهودی سازی را متوقف خواهد کرد و دست های متجاوزان به فرزندان ملت فلسطین و نوامیس آنها را قطع خواهد کرد.

 

ابو مرزوق در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که مساله فلسطین در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورد بی توجهی قرار گرفت و جز قطر هیچ کشور دیگری به آن اشاره نکرد و از همین رو، جوانان نسل جدید ملت فلسطین و متولدان مرحله پس از امضای توافق اسلو به پا خواستند تا به نثار خون خود فصل جدیدی را در تاریخ فلسطین رقم بزنند.

 

وی از انتفاضه قدس به عنوان "انتفاضه کرامت و عزت" یاد کرد و گفت: عمر انتفاضه یک سال است، اما هنوز راه زیادی تا تحقق اهداف ملی مان در زمینه حمایت از مسجد الاقصی، پاکسازی سرزمین فلسطین از لوث وجود اشغالگران، تحقق آزادی، کرامت و فراهم کردن زمینه جمع شدن جمع فلسطینیان با بازگشت آوارگان باقی مانده است.

 

این عضو برجسته دفتر سیاسی حماس خاطر نشان ساخت که این انتفاضه قدس، انتفاضه ملت فلسطین و انتفاضه شیرزنان فلسطینی است که پیشاپیش مردان برای دفاع از مسجد مبارک الاقصی و میعادگاه اسرای حضرت رسول (ص) به پا خواسته اند، اما لازمه موفقیت آن وحدت تمامی اقشار ملت و مشارکت تمامی طیف ها، گروه های فکری، طبقات سنی و نسل های مختلف است.

 

وی در پایان خاطر نشان ساخت که فرزندان ملت فلسطین هر چقدر هم از هم دور باشند، یکپارچگی جغرافیایی شان را حفظ می کنند و هر چقدر هم برخی طرف ها سعی در اعطای هویت نظامی به این سرزمین داشته باشند، ما مردمی بودن آنرا حفظ خواهیم کرد و هر چقدر هم بر رویکرد مسالمت آمیز ملت آن تاکید شود، ما روحیه انقلابی را در آن حفظ خواهیم کرد.

 

کرانه باختری، قدس اشغالی و باریکه غزه از اوایل ماه اکتبر جاری شاهد درگیری های گسترده با نظامیان صهیونیست است که در پی افزایش حملات شهرک نشینان تندرو و مسئولان صهیونیستی به مسجد مبارک الاقصی تحت حمایت نظامیان این رژیم و نیز تلاش رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد شدت بیشتری به خود گرفته است./994/ب102/د

ارسال نظرات