۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۹۵۱۷۸

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درپی خرید گنبد آهنین رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و از جمله عربستان قصد دارند سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را از این رژیم خریداری کنند.
سامانه گنبد آهنين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کشورهای عربستان، امارات، بحرین عمان ، قطر و کویت با پرداخت میلیارد ها دلار به دنبال خرید سیستم ضد موشکی گنبد آهنین و همچنین موشک های حیتس از رژیم صهیونیستی هستند.


 این 6 کشور عربی از آمریکا خواسته اند تا در این باره به آن ها کمک کرده و نقش میانیجی را ایفا کند. گفت وگوهای این کشور ها با واسطه گران آمریکایی در مرحله پیشرفته ای است.


پیش تر نیز رسانه های عربی و غربی از همکاری های نظامی و اطلاعاتی برخی از سران کشورهای عربی با مقام های رژیم صهیونیستی و سروریس های جاسوسی این رژیم پرده برداشته بودند.


ترکی فیصل مدیر سابق سازمان اطلاعات رژیم سعودی اوایل ماه جاری در واشنگتن در یک دیدار علنی با یائیر لبید رهبر حزب ' آینده ای در راه است' رژیم صهیونیستی در نیویورک به گفت‎وگو پرداخت.


ترکی فیصل بارها در گذشته با مقامات صهیونیست دیدار و گفت‎وگو کرده است. وی طی چند سال گذشته با مقام های بلندپایه رژیم صهیوینستی و از جمله سرلشکرعاموس یدلین رییس سابق اطلاعات ارتش و رییس فعلی مرکز تحقیقات امنیت ملی در دانشگاه تل آویو دیدار و گفت وگو کرده است.


پایگاه خبری رأی الیوم چند ماه پیش نیز از پیشنهاد مقام های صهیونیستی در امان پایتخت اردن به عربستانی ها برای خرید سامانه موشکی گنبد آهنین خبر داده بود./994/102/د

منبع:ایرنا

ارسال نظرات