۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۹۵۲۰۰

معرفی ویژه برنامه‌های محرم رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ شرح خطبه ها و نامه‌های امام حسین(ع) در برنامه «حقیقت جاودان»، شاخصه‌های نهضت حسینی دربیانات رهبر معظم انقلاب در برنامه «شاخص»، ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در برنامه «مقاومت»، تبیین جلوه های عرفانی حماسه عاشورا در برنامه ««سلوک عاشورایی» و شرح خطبه‌ها و نامه‌های امام حسین(ع) در برنامه«حقیقت جاودان» از جمله ویژه برنامه­های رادیو معارف در ماه محرم است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا،  شرح خطبه ها و نامه های امام حسین(ع) در برنامه«حقیقت جاودان»، شاخصه‌های نهضت حسینی دربیانات رهبر معظم انقلاب  در برنامه «شاخص»، ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در برنامه «مقاومت»، فرهنگ‌سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تبیین جلوه های عرفانی حماسه عاشورا در برنامه «سلوک عاشورایی» و شرح خطبه ها و نامه های امام حسین(ع) در برنامه«حقیقت جاودان» از جمله ویژه برنامه­های رادیو معارف در ماه محرم است.

 

 

حقیقت جاودان

رادیو معارف در برنامه«حقیقت جاودان» به شرح خطبه ها و نامه های امام حسین (ع) می پردازد.

  حجت الاسلام سید محمد رضا نجفی نژاد در برنامه «حقیقت جاودان» با هدف بصیرت افزایی و ایجاد معرفت بیشتر پیرامون واقعه عاشورا به تبیین اسناد نهضت عاشورا و بررسی سخنان سیدالشهداء(ع) در خصوص اهداف قیام می پردازد.

 

تبیین سیره هدایتگری و شخصیت و جایگاه امام نزد پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) همچنین بررسی علل و ابعاد قیام سیدالشهدا(ع) و تأثیرات عمیق واقعه کربلا در طول تاریخ از موضوعاتی است که در این برنامه بحث و بررسی می‌شود.

 

برنامه «حقیقت جاودان» با تلاش گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی حمید اشتری از چهارشنبه 22 مهر هر شب ساعت 50 :21 به روی آنتن می رود.

 

 

 

شاخصه های نهضت حسینی دربیانات رهبر معظم انقلاب

 

برنامه «شاخص» رادیو معارف به تبیین شاخصه‌های نهضت حسینی در بیانات رهبر معظم انقلاب می پردازد.

 

  برنامه «شاخص» با تشریح شاخصه های نهضت حسینی در بیانات رهبر معظم انقلاب از علل و انگیزه‌های قیام امام حسین علیه‌السلام و درس‌ها وعبرت‌های عاشورا سخن خواهد گفت.

 

  این برنامه به همت گروه اخبار معارفی و اطلاع رسانی تا 2 آبان هر روز ساعت 8 و 40 دقیقه تا 9 از صدای فضیلت پخش می شود.

 

 

از خط مقدم نبرد تا سنگر دفاع از ارزشها

سردار غلامرضا جعفری از فرماندهان دوران دفاع مقدس در برنامه «مقاومت» رادیو معارف از فعالیت‌های فرهنگی بسیج در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر سخن می گوید.

 

 

سردار غلامرضا جعفری از فرماندهای دوران دفاع مقدس و یکی از بانیان مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان قم در برنامه «مقاومت» رادیو معارف با تأکید بر ضرورت حفظ هوشیاری در قبال شبیخون فرهنگی دشمنان به تشریح برنامه ها و فعالیت های فرهنگی بسیح در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تقویت و تعمیق ارزش های دینی جامعه می پردازد.

 

برنامه «مقاومت» با تلاش گروه فرهنگ وجامعه به تهیه کنندگی حمید علیخانی روزهای 23 و 30 مهر ساعت 30 : 19 از رادیو سراسری معارف پخش می شود.

 

 

سلوک عاشورایی

همزمان با ایام شهادت جانسوز سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) برنامه «سلوک عاشورایی» به فرهنگ‌سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تبیین جلوه های عرفانی حماسه عاشورا می پردازد.

 

«سلوک عاشورایی » کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف است که به پخش سخنرانی های مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دارد.

 

«سلوک عاشورایی» از چهارشنبه 22 مهر هر شب ساعت 23 تقددیم سوگواران حسینی می‌شود./998/ت303/ف

ارسال نظرات