۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۹۵۲۰۷

توصیه‎های آیت الله حکیم به خادمان امام حسین

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با خادمان امام حسین (ع) توصیه‎هایی در راستای برگزاری بهتر مراسم عزای حسینی ارائه کرد.
حضرت آيت الله محمد سعيد حکيم از مراجع نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف امروز در دفتر خود با تعدادی از خادمان امام حسین (ع) دیدار و گفت‎وگو کرد.


وی در این دیدار خدمت به امام حسین (ع) را از بهترین حالات انسانی دانست و گفت: خادمان بدون هیچ دیدگاه مادی به سیدالشهدا (ع) خدمت می‎کنند. خدمت به اهل بیت (ع) یکی از بهترین راه‎ها برای اثبات محبت و ایجاد ارتباط با آنان است.


این مرجع تقلید خاطرنشان کرد که با بررسی چهار دهه گذشته درمی یابید که انسان‎های بسیاری با تمسک به سیره امام حسین (ع) برای احیای شعائر حسینی (ع) جان خود را به شیوه‎های گوناگون مانند بمب‎گذاری جریان‎های تروریستی و تکفیری از دست دادند و به مقام شهادت رسیدند.


وی به صاحبان و مدیران مجالس عزا سفارش کرد که در اداره مراسم امام حسین (ع) از هر گونه جدال، درگیری، ایجاد احساس رقابت و تنش به شدت دوری کنند.


حضرت آیت الله حکیم با اشاره به احادیث تصریح کرد: مدیران و خادمان امام حسین (ع) باید آینه اخلاق اهل بیت (ع) باشند و با التزام به قانون‎های شرعی و ایجاد ارتباط با خداوند زمینه رضایت آنان را فراهم کنند.


وی قضیه سید شهدا (ع) و احیای شعائر حسینی را موجب حفظ عراق و مقدسات آن از جریان‎ها تکفیری دانست و گفت: تروریست‎ها بارها می‎خواستند که نجف، کربلا و بقیه شهرهای مذهبی را مورد تعرض قرار دهند ولی نتوانستند.


این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: محافظت از مقدسات و ارزش‎های که در شعائر حسینی وجود دارد، پیروزی از دستورات شرعی و دوری از گناه، التزام به اخلاق حسنه، اخلاص در برگزاری مجالس عزا، وقف مراسم عزا به اهل بیت (ع)، همراهی و همدلی بین دسته و مجالس عزا بخشی از اموری است که خادمان، مدیران و شرکت کنندگان در مراسمات عزا باید به آن توجه و رعایت کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات