۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۹۵۲۳۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

پرهیز مبلغان دینی از ورود به مسائل انتخاباتی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مبلغان باید مدافع حقیقی اصل نظام، حضور گسترده در انتخابات و ولایت فقیه باشند، گفت: ترغیب مردم برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات رسالت اصلی مبلغان در ایام انتخابات است.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاون تبلیغ حوزه علمیه استان در ساری، از تبلیغ به عنوان یک رسالت الهی یاد کرد و با بیان این که روحانیت در خط مقدم تبلیغ دین و ارزش های اسلامی قرار دارد، گفت: مبلغان باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام بردارند.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و اعزام مبلغان دینی در مساجد و روستاها افزود: بیشترین انتظاری که از مبلغان اعزامی داریم، معرفت شناسی است که روحانیان باید نسبت به امام حسین(ع) داشته باشند تا بتوانند حس و حال معنوی را از طریق روایت و حدیث به مردم منتقل کنند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که درک مناسب پیام عاشورا راه صحیح را به ما نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: توسل به امام حسین(ع) می تواند عامل سعادت انسان در دنیا و آخرت شود.

 

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که فلسفه عزاداری سالار شهیدان را باید منطقی و عالمانه تبیین کنیم، تصریح کرد: بیان صحیح این نهضت عظیم سبب خنثی شدن شبهه افکنی‌ها و تهدید‌های جدی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته اند می شود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، نهضت حسینی را مقدمه نهضت انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: امروز اهداف نهضت عظیم حسینی از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که انقلاب ما به برکت محرم و خون شهیدان کربلا به بار نشسته و بنا بر این وظیفه داریم ماه محرم را همیشه زنده نگه داریم، خاطرنشان کرد: پیوند انقلاب اسلامی ایران به قیام عاشورای حسینی یک ضرورت است.

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﻟﮕﻮ و ﺳﺮﻣﺸﻖ ﺑﻮدن ﻧﮫﻀﺖ ﻋﺎﺷﻮرا و ﻗﯿﺎم اﺑﺎﻋﺒﺪﷲ اﻟﺤﺴﯿﻦ(ع) ﮔﻔﺖ:ﻣﻌﻤﺎر ﻋﺎﺷﻮرا ﺧﺪاﺳﺖ و ﻋﺎﺷﻮرا ﯾﮏ اﻟﮕﻮ و ﺳﺮﻣﺸﻖ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺸﺮی اﺳﺖ و اﯾﻦ ﺑﮫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﺪا ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﮫﻀﺖ داده اﺳﺖ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم صادقی اﻓﺰود: ھﺪف ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ و ﮔﺴﺘﺮش دﯾﻦ، اﯾﻤﺎن و اﺧﻼق ﺣﺴﻨﻪ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻮده و اﯾﻦ ﻣﺴﺆوﻟﯿﺖ وظﯿﻔﻪ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﺑﺮ دوش ﻣﺎ اﺳﺖ و ﺑﺮای ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﯿﺎز روﺣﺎﻧﯿان ﺑﺎﯾﺪ در زﻣﯿﻨﻪ ﻋﻠﻤﯽ و ﻓﺮھﻨﮕﯽ و ﭘﮋوھﺸﯽ ﺧﻮد را ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﺳﺎﺧﺘﻪ و ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و آﺷﻨﺎﯾﯽ دﻗﯿﻖ ﺑﺎ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺳﻼﻣﯽ و زﻧﺪﮔﺎﻧﯽ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ اﮐﺮم (ص) ﺑﻪ ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﻣﻌﺎرف دﯾﻨﯽ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺑﭙﺮدازﻧﺪ.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است.

 

حجت الاسلام صادقی، ناب‌ترین و جامع‌ترین منبع برای تبلیغ را کلام الهی دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید مفاهیم تعالی بخش کلام الهی را محور و اساس کار تبلیغی خود قرار دهند. وی با بیان این که یک مبلغ موفق باید به زبان ساده با مخاطب خود سخن بگوید، ادامه ادامه داد: نیازسنجی یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که شیوه‌های تبلیغ مبلغان باید برگرفته از سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) باشد، تصریح کرد: تبلیغ چهره به چهره به عنوان یکی از اثرگذارترین نوع تبلیغ می تواند بسیار نقش آفرین باشد.

 

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به اصول و مبانی تبلیغ اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی باید در برنامه های تبلیغی به اصولی نظیر تقافل، نظم و انضباط، مشورت و بهره گیری از خرد جمعی، خوش خلقی، رازداری، تشویق، اغتنام و نقد پذیری توجه کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت اولویت های تبلیغی از سوی مبلغان تأکید کرد و افزود: یک مبلغ در مناطق استقرار خود باید با برنامه ریزی و اولویت بندی در جهت تبلیغ دین گام بردارد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین بهره گیری از فرصت های به وجود آمده در عرصه تبلیغی را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به تلاش گسترده دشمنان علیه ارزش ها و مبانی دینی ما نباید شاهد فرصت سوزی در عرصه تبلیغ باشیم.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امسال دو انتخابات مهم در کشور داریم، افزود: مبلغان دینی باید زمینه را برای مشارکت فعال و پرشور ملت ایران فراهم کنند.

 

وی با تأکید بر این که مبلغان باید مدافع حقیقی اصل نظام، حضور گسترده در انتخابات و ولایت فقیه باشند، ادامه داد: ترغیب مردم برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات رسالت اصلی مبلغان در ایام انتخابات است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان نباید از تریبون های تبلیغی برای حمایت از کاندیدای خاصی استفاده کنند، تصریح کرد: مبلغان دینی از پیوستن به احزاب و گروه های سیاسی به شدت پرهیز کنند و تنها در جهت رهنمودهای ولایت فقیه گام بردارند./950/202/ب1

ارسال نظرات