۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۹۵۲۷۳

برگزاری تظاهرات ضد اسلام ستیزی در کانادا

خبرگزاری رسا ـ مردم یکی از شهرهای کانادا با انتقاد از سیاست‎های اسلام ستیزانه دولت این کشور، برای حمایت از مسلمانان تظاهرات کردند.
تظاهرات در حمايت از مسلمانان کانادا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم یکی از شهرهای کانادا برای هم صدایی با مسلمانان و وحدت با این اقلیت در جامعه چند فرهنگی این کشور راهپیمایی کردند.

 

نیلوفر رحمان، یکی از اعضای شورای مسجد وینپگ به شبکه سی بی سی کانادا گفت: بسیار شگفت آور است که مردم شهر برای حمایت از مسلمانان تظاهرات می کنند و این حضور برای ما مسلمانان بسیار دلگرم کننده است.

 

شان لونی از برگزار کنندگان این تظاهرات گفت: من همانند سایر مردم کانادا به اخبار گوش می دهم و در رسانه های کانادا برنامه های زیادی وجود دارد که مردم را اسلام ستیز و یا اسلام هراس کند.

 

وی افزود: احساسات ضد اسلامی وقتی در کانادا شعله ور شد که استفاده زنان مسلمان از نقاب به رای گذاشته شد و مقامات کانادا تصمیم گرفتند که چارچوبی را برای معرفی فرهنگ های بدوی به جامعه ارائه دهند.

 

عمر صدیقی رییس مرکز اسلامی این شهر نیز گفت که به دلیل رنگ پوست و نیز مسلمان بودن، بسیار به وی توهین شده است اما تظاهرات در حمایت از مسلمانان موجب دلگرمی بوده و می توان در کنار مردم شهر احساس اتحاد کرد.

 

خانم نانسی پینل یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات با انتقاد از احساسات ضد اسلامی گفت: از عملکرد دولت در رابطه با مسلمانان بسیار عصبانی هستیم.

 

گفتنی است که این راهپیمایی که با شعار «جامعه مسلمانان بخشی از جامعه کانادا» برگزار شد، تفکرات اسلام ستیزان کانادا و نیز قوانین سختگیرانه دولت در قبال مسلمانان را به چالش کشید./847/ب902/د

ارسال نظرات