۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۹۵۲۹۴

اولین همایش رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان های سراسر کشور در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی با بیان این که هر تصمیمی که گرفته می شود باید ضمیمه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد، گفت: فعالیت های شورای اسلامی شهر نباید محدود به بخش عمرانی باشد بلکه به خانواده که رکن اساسی جامعه است، باید توجه شود.
ديدار رياست و اعضاي شوراي شهر با سردار محمد شاهرخي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اولین همایش رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان های سراسر کشور با حضور حجت الاسلام ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در تالار شهر در مشهد برگزار شد.

 

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی گفت: هر تصمیمی که گرفته می شود باید به ضمیمه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد چون آثار خود را در این زمینه می گذارد.

 

وی تحکیم خانواده را رکن اساسی جامعه دانست و بیان داشت: شورا باید برای تبدیل کردن شهر به یک شهر اسلامی به این امر توجه داشته باشند و فعالیت های آن ها منحصر به بخش عمران منطقه نشود.

 

رشیدیان کاهش آسیب های اجتماعی را موجب قوام جامعه عنوان و اظهار کرد: باید اخلاق در جامعه افزایش یابد تا شاهد جامعه دینی باشیم از جمله به زنان و دختران که هم موجب تقویت و هم موجب آسیب در جامعه می شود، باید توجه شود.

 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به پایین بودن سرانه ورزش، خاطرنشان کرد: جوانان محوریترین امید در جامعه هستند که باید به آنها در زمینه ورزش توجه جدی شود.

 

وی با اشاره به سرانه مصرف بالای آب در ایران نسبت به دیگر کشورها، گفت: با توجه به دیدگاه دینی مبین اسلام به اصراف و تبذیر باید به فرهنگ مصرف توجه شود.

 

سید صولت مرتضوی شهردار مشهد، نیز در این همایش با اشاره به توجه قرآن به شورا، گفت: قرآن  جایگاه شورا را در حکومت اسلامی تبیین کرده است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یک اصل و یک فصل جداگانه به جایگاه شورای اسلامی اختصاص داده شده است و اصل هفتم قانون اساسی شوراها را از ارکان اصلی نظام معرفی کرده است.

 

وی با بیان این که در قانون اساسی جایگاه شوراها واضح است، بیان داشت: با این وجود در قوانین موضوع نقش شوراها کم رنگ دیده شده است و برخی اوقات با طرح هایی که به مجلس تقدیم می شود و یا دولت به مجلس ارائه می دهد به دنبال برچینی بساط شوراها هستند.

 

مرتضوی در ادامه به به علت کم رنگ دیده شدن نقش شوراها اشاره و اظهار کرد: گاهی اوقات عملکرد برخی از شوراها قابل دفاع نیست و باید در رفتار خود دقت و در تصمیم گیرها کارشناسی عمل کنند و یا گاهی اوقات نیز دولت و شهرداری ها نگاه منصفانه به شوراها ندارد.

 

شهردار مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: اگر دولت و مجلس و شوراها دست به دست هم بدهند می توانند شوراها را از نظر کمی و کیفی تقویت کند.

 

وی افزود: شوراهای اسلامی می توانند بسیاری از زیرساخت ها را سامان دهند و مردم را در آبادانی، توسعه همه جانبه مشارکت دهند و با همکاری شهرداری ها اقتصاد مقاومتی را طراحی و اجرا کنند.

 

گفتنی است 38 هزار واحد شورایی در کشور وجود دارد که در این همایش دو روزه 450 نفر از رؤسای شورای اسلامی شهرهای کشور حضور دارند./1310/203/ب3

ارسال نظرات