۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۹۵۳۸۶
امام جمعه طالقان:

آیت‌الله شهید اشرفی اصفهانی اهل زهد و ساده زیستی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه طالقان با اشاره به محبوبیت آیت الله اشرفی اصفهانی، گفت:ایشان بسیار معنویت گرا بودند٬ اهل زهد و ساده زیستی بود٬ متواضع و فروتن بودند به عنوان مثال با وجود کهولت سن از میهمانان و شیفتگانی که به ملاقات او می رفتند خودش پذیرایی می کرد؛ بسیار مهربان و خوشرو بودند به همین دلیل اهل تسنن هم شیفته رفتار و منش و شخصیت ایشان بودند.
حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از البرز، حجت الاسلام حسینی امام جمعه طالقان با اشاره به محبوبیت آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: ایشان بسیار معنویت گرا بودند٬ اهل زهد و ساده زیستی بود٬ متواضع و فروتن بودند به عنوان مثال با وجود کهولت سن از میهمانان و شیفتگانی که به ملاقات او می رفتند خودش پذیرایی می کرد. بسیار مهربان و خوشرو بودند به همین دلیل اهل تسنن هم شیفته رفتار و منش و شخصیت ایشان بودند. 

 

حجت الاسلام حسینی گفت: آیت الله اشرفی اصفهانی سال 1282 در خمینی شهر متولد شد، تحصیلاتش را در خمینی شهر آغاز کرد و برای ادامه آن به اصفهان و قم سفر کرد.

 

وی افزود: آن مرحوم در چهل سالگی به اجتهاد رسید که نشان از تبحر ایشان در مباحث فقهی واصولی در سنین جوانی دارد.

 

امام جمعه طالقان ادامه داد: ایشان در سال 1330 از سوی آیت الله بروجردی برای ایجاد پایگاه منسجم تبلیغ دین در کرمانشاه اعزام شده و به عنوان امام جمعه کرمانشاه مشغول به فعالیت می شود.

 

وی گفت: سال 1357 در کرمانشاه به علت فعالیت های سیاسی توسط رژیم شاه دستگیر می شود و بعد از انقلاب از سوی امام خمینی ره به عنوان امام جمعه کرمانشاه دوباره مشغول به فعالیت می شود. و در تاریخ 1361/7/23توسط منافقان به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به محبوبیت آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: آیت الله اشرفی اصفهانی همچنین برای ایجاد وحدت میان شیعه و سنی بسیار تلاش کرد و در کرمانشاه سمینارهایی را در راستای وحدت میان شیعه و سنی برگزار کرد و از دیگر فعالیت های او می توان به تأسیس حوزه علمیه خواهران و برادران و تجهیز کتابخانه های اسلامی اشاره کرد.

 

وی در پایان گفت: امام خمینی ره خود را از ارادتمندان شهید آیت الله اشرفی اصفهانی می دانست و او را صاحب صفای نفس و آرامش روح و اطمینان قلب و خالی از هوای نفسانی و تارک هوا و مطیع امر مولا و جامع علم مفید و عمل صالح و در عین حال مجاهد و متعهد و دارای بیانی ولی معرفی نمود. که سخنان امام خمینی ره در تأیید شخصیت این شهید از جایگاه ممتاز علمی و معنوی او حکایت می کند./824/302/ب3

ارسال نظرات