۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۹۵۴۱۳
همزمان با آغاز محرم؛

نشست هیئات مذهبی طبس در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز ماه محرم، نشست برنامه ریزی عزاداری هیئات مذهبی شهرستان طبس در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد.
نشست هيئت هاي مذهبي شهرستان طبس

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در این نشست مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) خدمتگزاری در دستگاه اهل بیت(ع) را توفیق دانست و اظهار کرد: ایام محرم الحرام بهترین فرصت و هیأت های مذهبی بهترین فضاست که به واسطه آن می توان جامعه را مدیریت و با ایجاد شور همراه با شعور حسینی زمینه جذب نوجوانان و جوانان را فراهم کرد.

 

سپهریان خاطر نشان کرد: باید با اقامه نماز اول وقت، حفظ وحدت و انسجام، نظم در برنامه ها، جلوگیری از نفوذ جریان های خاص، بصیرت و آگاهی بخشیدن به مردم، نظافت و بهداشت، پرهیز از کارهای خرافاتی و رعایت آداب و احکام عزاداری برای پاسداشت حماسه حسینی تلاش کنیم و از اعمال و آیین هایی که ما را از فرهنگ واقعی عاشورا دور می کند، بپرهیزیم.

 

وی بر آماده سازی زمینه شرکت باشکوه عزاداران در نماز جمعه روز تاسوعای حسینی و همچنین پیش بینی یک برنامه منسجم با حضور باشکوه هیئت های مذهبی در یکی از نقاط شهر تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) سیستم صوتی جدید برای برگزاری این برنامه ها در آستان مبارک آماده شده است.

 

لازم به ذکر است؛ بر اساس تبادل نظر و برنامه ریزی انجام شده، هیئت های مذهبی مجمع الذاکرین آستان مبارک، رزمندگان اسلام طبس، امام حسن مجتبی(ع) طبس، ابوالفضلی اصفهک، ابوالفضلی خسرو آباد، ابوالفضلی کریت، چهارده معصوم فهالنج، حیدری خرو، یاوران مهدی(عج) و بیت الزهرا(س) طبس در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی از شب دوم محرم الحرام تا شب نهم محرم الحرام پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) گرد هم می آیند.

 

همچنین مراسم ویژه شامگاه تاسوعای حسینی با حضور عزاداران هیئت های مذهبی رضوی دشتغران، ابوالفضلی محمدآباد، ابوالفضلی و صاحب الزمانی دیهشک، صاحب الزمانی جمز، ابوالفضلی، حسینی، صاحب الزمانی، چهارده معصوم و فاطمی طبس و شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور عزاداران هیآت مذهبی ابوالفضلی طبس و بیت الزهرا(س) انجام می شود. همچنین هیآت مذهبی ابوالفضلی جوخواه، صاحب الزمانی بهشت آباد و حسینی تشکانان در عصر روز یازدهم محرم الحرام در صحن و سرای حضرت به عزاداری خواهند پرداخت./1308/102/ب1

منبع پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات