۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۹۵۴۵۷

واکنش حماس به بیانیه آمریکا

خبرگزاری رسا ـ سازمان مقاومت اسلامی در غزه (حماس)، بیانیه ایالات متحده در مورد محکومیت کشته شدن سه اسرائیلی را محکوم کرد.
سامي ابو زهري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سامی ابو زهری، سخنگوی حرکت مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)،  درباره بیانیه ای که از سوی آمریکا برای محکومیت کشته شدن سه صهیونیستی منتشر شد، گفت: درحالی که آمریکا هنگام کشته شدن جوانان و کودکان فلسطینی سکوت می کند، کشته شدن 3 اسرائیلی را محکوم می کند. این رفتار کاخ سفید شرم آور و دور از انسانیت است.

 

ابوزهری، افزود: آمریکا با این رفتار خود ثابت کرد که در حملات علیه مردم فلسطین با اسرائیل مشارکت دارد.

 

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانس مطبوعاتی خود اظهار کرده بود حملات تروریستی در روزهای اخیر به شهروندان اسرائیلی را به شدت محکوم می کند و همچنین از افزایش تنشها در بیت المقدس و کرانه باختری نگران هستند.

 

پلیس اسرائیل دیروز در بیانیه ای اعلام کرده بود که در چهار حمله انجام شده در قدس و رعانانا از سوی فلسطینیان، 3 اسرائیلی کشته و 22 نفر دیگر زخمی شده اند.

 

تنش‌هایی که در پی به آتش کشیدن منزل یک خانواده فلسطینی به وسیله شهرکنشینان یهودی در ماه اوت، آغاز شده است و با نقض حریم مسجدالاقصی از طرف نیروهای اسرائیلی تشدید شده و در مناطق مختلفی از کرانه باختری و غزه، تظاهرات‌های گسترده و درگیری میان فلسطینیان و پلیس اسرائیل ادامه دارد.

 

از آغاز ماه جاری تا کنون تعداد کشته شدگان در حملات اسرائیلی به 30 نفر افزایش یافته و در این درگیری‌ها 6 اسرائیلی نیز کشته شده اند./982/ب101/د

ارسال نظرات