۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۹۵۵۱۳
استاد حوزه علمیه قم:

ولایت مداری مهم‌ترین درس عاشورا برای جهانیان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسیر توحید از مسیر ولایت ائمه و امام حسین(ع) می گذرد، گفت: ولایت مداری مهم‌ترین درس عاشورا برای جهانیان است.
فرهنگ عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم ارجمندی بعد از ظهر امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه روز عاشورا روز انتخاب میان دنیا و آخرت است، افزود: انتخاب عاشورایی اختصاص به یک زمان ندارد بلکه در همه زمان ها ما باید در زندگی خود میان دنیا و آخرت یکی را انتخاب کنیم.

 

وی افزود: متأسفانه بعضی از افراد در زندگی خود انتخاب اشتباه کرده و مانند یزدیان دنیا را انتخاب می‌کنند اما عده‌ای دیگر هستند که از مکتب حسینی درس گرفته و همواره در زندگی خود انتخابی عاشورایی داشته و زندگی خود را بر محور آخرت تنظیم می کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه توحید مانند قلعه‌ای است که انسان را در برابر عذاب آتش محافظت می کند، تصریح کرد: امامان معصوم و اهل بیت(ع) دروازه ورود به این قلعه هستند و بدون ولایت، ورود به قلعه و حریم توحید غیر ممکن است.

 

خانم ارجمندی ادامه داد: بدون ولایت توحید انسان ناقص و ناکامل است.

 

وی با تأکید بر اینکه ولایت مداری مهم‌ترین درس عاشورا برای جهانیان است، اظهار کرد: اگر نمی‌خواهیم مانند اهل کوفه باشیم و حجت خدا در میان ما تنها بماند باید در عصر غیبت هرگز یاد امام خود را فراموش نکرده و همواره در زندگی ایشان را مد نظر قرار داده و بر مبنای نظارت ایشان عمل کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ثواب عمل به دین در عصر غیبت از اثر ظهور بیشتر است، گفت: در عصر غیبت چون انسان نمی‌تواند امام خود را ببیند به علت اینکه نادیده و ناشنیده ندای حجت خدا را لبیک گفته از ثوابی به مراتب بیشتر از کسانی برخوردار است که امام عصر خود را می‌بینند و فرمانش را لبیک می گویند.

 

خانم ارجمندی افزود: بهترین سوغاتی که انسان در دنیا و آخرت می‌تواند به فرزندان خود هدیه کند مَحبت اهل بیت(ع) است به همین دلیل اگر به دنبال داشتن فرزندان صالح هستیم باید تربیت ما تربیت ولایی بوده و فرزندان خود را با مَحبت به اهل بیت(ع) به‌خصوص امام حسین(ع) تربیت کرده و به ثمر بنشنایم.

 

وی با اشاره به اینکه اشک ریختن بر امام حسین (ع) سبب زدودن زنگار گناه از دل شده و قلب انسان را برای پذیرش ولایت خداوند و تسلیم محض شدن در برابر خدا تقویت می کند، یادآور شد: ما در زندگی روزانه خود باید هر صبح و شام عهد خود را با امام حسین(ع) تجدید کرده و در زندگی خود حسینی وار رفتار کرده و همیشه در برابر خداوند تسلیم محض باشیم./968/پ202/ی

ارسال نظرات