۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۲۹۵۵۵۱
آیت الله قبلان:

فلسطین کربلای زمان و اسرائیل یزید زمان است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان تاکید کرد: مجالس عزاداری ماه محرم می تواند تجلی بخش وحدت اسلامی و بصیرت افزا باشد.
آيت الله عبدالامير قبلان رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در سخنرانی ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در مجمع عمومی این مجلس، گفت: مسلمانان باید سیره عملی امام حسین(ع) را در برخورد با طاغوتیان و ظالمان مورد مطالع قرار دهند.

 

 

وی افزود: در شرایط کنونی که شناخت دشمن و برنامه‌های آن بسیار حایز اهمیت است باید با توجه به مکتب عاشورا دشمن شناسی را از سیره عملی امام حسین (ع) فراگرفت تا مسلمانان فریب نقشه‌های از پیش طراحی شده دشمنان را نخورند.

 

این عالم لبنانی در ادامه به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: فلسطین، کربلای روزگار کنونی است چرا که یزید زمان، یعنی رژیم صهیونیستی با ظلم و جور به کشتار مردم بی گناه فلسطین می پردازد.

 

آیت الله قبلان راه رهایی منطقه از شر غده سرطانی رژیم صهیونیستی را اتحاد واقعی مسلمانان دانست و خاطر نشان کرد: مجالس عزاداری ماه محرم می تواند تجلی بخش وحدت اسلامی باشد و مسلمانان باید از این فرصت برای کنار گذاشتن اختلافات داخلی و متحد شدن بهره گیرند.

 

نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در پایان تاکید کرد: ذکر خصائل و فضایل اصحاب با بصیرت امام حسین (ع) در مجالس ماه محرم می تواند سطح آگاهی و بصیرت جوانان را افزایش دهد./1321/ب902/د

ارسال نظرات