۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۹۵۶۳۱
استاد حوزه علمیه:

روضه امام حسین سبب حفظ دین‌ می‌شود

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر علوم قرآنی گفت: اشک برای امام حسین(ع) قلب را صفا می دهد و انسان را به خدا نزدیک می کند، آنچه که دینداری را طراوت می بخشد، روضه های معصومان(ع) و به ویژه روضه سیدالشهدا است.
نخاولي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی نخاولی، مدیر مؤسسه فرهنگی پژوهشی راه حق، شب گذشته در دومین شب از مراسم دهه اول محرم در مسجد و مجتمع فرهنگی المنتظر(عج)  گفت: پیامبر اکرم(ص) دستوراتی را برای خواب ما فرموده اند که ما بتوانیم از افاضات و رویاهای صادقانه که در خواب به انسان می رسد را درک کنیم یک از آن دستورات خواندن سوره کهف قبل از خواب است.

 

وی افزود: اهل معرفت هم در بیداری و هم در خوابشان، هوشیار و بیدارند. خواب تنها برای رفع خستگی و استراحت نیست، زیرا در خواب شما به عالم برزخ متصل می شوید آن چیزی که شخص خوابیده را از بیدار جدا می سازد، ادراک واقعیت ها است؛ بعضی در حیوانیت بیداند ولی در انسانیتبه خواب رفته اند. انبیا برای بیدار سازی ملت ها مبعوث شده اند.

 

حجت الاسلام نخاولی خاطر نشان کرد: یک تعبیر لطیفی در قرآن درباره انبیا وجود دارد که می گوید، این ها صاحبان دست و چشم اند. اگر ما هم دست و چشم و گوشمان درمسیر ترویج حق باشد، ما نیز دارای دست و پای حقیقی هستیم.

 

وی ابراز کرد: ما در مجالسی که برای اهل بیت(ع) برگزار می شود، متوجه نمی شویم که در این مجالس چه می گذرد؟ اما کسانی که همه حقایق از مجرای چشم دلشان می گذرد، فرموده اند که این شب ها بی نظیر است. در مجلس عزا یک حضور و غیابی وجود دارد؛ همه سعی کنیم این دهه محرم را حضور داشته باشیم تا از فیوضات آن استفاده کنیم.

 

مدیر موسسه راه حق افزود: اشک برای امام حسین(ع) قلب را صفا می دهد و انسان را به خدا نزدیک می کند. آنچه که دینداری را طراوت می بخشد،روضه های معصومین(ع) و به ویژه روضه سیدالشهدا است.

 

حجت الاسلام نخاولی اظهار داشت: فهم و علم کار استاد و معلم نیست بلکه یک حقیقت ملکوتی است.و هر کس باید درونش را برای افاضات علم الهی پاک و تهذیب گرداند.اگر تهذیب همراه باشد، باب علم الهی برایش باز می شود. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: من شهر علم هستم و علی(ع) باب آن. یعنی دریچه حکمت فهم الهی، معصومین(ع) هستند.

 

این محقق وپژوهشگر علوم قرآنی در ادامه گفت: خیلی از فلاسفه ی درجه یک هیچ فهمی از توحید ندارند. آن که به ذهن خود فشار بیاورد تا حقیقتی را درک کند، آن درک قائل به نفس و ذهن اش است. سریعترین مرکبی که ما را به مقصودمان می رساند؛ مودت و دوستی با اهل بیت(ع) است.

 

وی متذکر شد: کسانی در طول تاریخ تاکنون بوده اند که دچار واردات بیش از ظرفیت قلبشان از عالم بالا شده اند و نتوانسته بودند این فیوضات را درک و تحمل کنند و به عاقبت افرادی همچون حسین بن حلاج دچار شده اند.

 

حجت الاسلام نخاولی یادآور شد: در بعضی از مراتب ،فردی از طریق نفسش به امام عصر(عج) توجه می کند و دچار مکاشفات متعددی در عالم برزخ می شود. وظیفه شیعیان دیدن امام عصر(عج) نیست بلکه پیروی از ایشان است. دید ظاهری به ایشان تا وقتی که در ما تحولی ایجاد نکند، ارزش چندانی ندارد. معاویه و یزید نیز امام را ظاهرا دیده اند، مهم این است که ما به ظهور نزدیک شویم؛ وگرنه ظهور ظاهری امام تا برای ما تحولی ایجاد نکند، موهبت و ارزشی ندارد.

 

وی در پایان صحبت های خود تاکید کرد: هر نعمتی که سنگین باشد ، پس عمل سنگین نیز به دنبال دارد. این امکان وجود دارد که انسان، امام را در باطن خود ببیند اما باید در صراط مستقیم حرکت کند،پس اصل ظهوری که برای ما مفید باشد، دراین است که ما قابلیت همراهی با ایشان را داشته باشیم؛ یعنی عبور از خود و فنا شدن در راه ایشان و به کمال رسیدن./930/202/ب1

ارسال نظرات