۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۹۵۶۶۴
امام جمعه بابل:

آزمایش موشک عماد نشان دهنده قدرت بازدارندگی و توانمندی علمی متخصصان داخلی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به جنجال های گسترده مقامات و رسانه های غربی در واکنش به آزمایش اخیر موشکی ایران، گفت: آزمایش موشک عماد و نمایش پایگاه‌های موشکی ایران نشان دهنده قدرت بازدارندگی و توانمندی علمی متخصصان داخلی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در خطبه های این هفته نمازجمعه این شهرستان با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهداء(ع)، گفت: ماه محرم ماه احیای دین و مقابله با انحراف در اسلام است.

 

وی افزود: آنچه که باید در کنار عزاداری امام حسین(ع) مورد توجه قرار بگیرد، نگاه به اهداف قیام حسینی و پیام روزعاشورا است.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان اینکه بسیاری از موقوفات برای عزای امام حسین(ع) انجام شده است، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از اراضی و اماکن شهرستان بابل وقف اقامه عزای سیدالشهدا(ع) شده و این نشانه دهنده اوج اهتمام و اهمیت برگزاری مجالس عزای حسینی است.

 

وی تاکید کرد: مبادا خدای ناکرده مجلس عزای امام حسین(ع) بدون سخنران و واعظ دینی در تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) برای جامعه اسلامی برگزار شود.

 

حجت الاسلام روحانی نمایشی شدن برخی محافل عزاداری را از جمله آسیب ها و آفت های این مجالس عنوان و تصریح کرد: یکی از نگرانی های امروز نمایشی شدن برخی عزاداری ها است و این مساله باید مورد بازنگری و اصلاح صورت گیرد تا این عزاداری توأم با اخلاص و معنویت باشد.

 

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، طنین بزرگ سیدالشهداء(ع) برای صیانت از اسلام و مقابله با انحراف بود.

 

امام جمعه بابل با انتقاد از عدم اهتمام مسؤولان در خصوص اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر، گفت: نظر امام راحل این بود که درون جامعه سازمان امر به معروف و چیزی شبیه آن شکل بگیرد.

 

وی افزود: بعد از نزدیک شدن به دهه چهارم انقلاب، تقاضای مردم این است که نسبت به گسترش معروف و تذکر در برابر منکر اقدام  مناسبی از سوی مسؤولان و اجرای قوانین مصوب صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این مطلب که بسیاری از مشکلات داخل کشور برخواسته از بی اعتنایی نسبت به امر به معروف است، اظهار داشت: امسال قانون حمایت از آمران و به معروف در کنار دیگر قوانین مربوط به این حوزه تصویب شد اما اهتمام اجرای ما در جامعه وجود ندارد.

 

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرای بابل با اشاره به جنجال های گسترده مقامات و رسانه های غربی در واکنش به آزمایش اخیر موشکی ایران، خاطرنشان کرد: آزمایش موشک عماد و نمایش یکی از پایگاههای موشکی ایران نشان دهنده قدرت بازدارندگی و توانمندی علمی متخصصان داخلی است.

 

وی افزود: نمایش قدرت موشکی  کشور بر اساس منطق قرآن برای مجهز کردن جامعه اسلامی ونشان دادن قدرت به دشمنان است.

 

امام جمعه بابل با اشاره به این که امروز موازنه قدرت بر اساس بازدارندگی تهدیدات مطرح است، گفت: نمایش سوله موشکی سپاه دل دشمنان را سوزاند قدرت نظام اسلامی و مرعوب شدن دشمنان را به اثبات رساند.

 

وی ادامه داد: آزمایش موشکی ایران در زمانی اتفاق افتاد که دشمنان فکر می کردند که پس از توافق نامه ی هسته ای و امضای برجام می توانند با نفوذ در کشور بر ما مسلط شوند.

 

حجت الاسلام روحانی قدرت ایران را برای ایجاد امنیت در منقطه بیان کرد و اظهار داشت: بر خلاف برخی از کشورهای مرتجع عرب منطقه که دست آنها تا مفرق در خون مسلمانان است، ایران تجهیزات خود را برای افزایش قدرت جهان اسلام به کار می برد.

 

وی افزود: منطق ملت ما، نشان دادن اقتدار در برابر تهدیدات دشمنان به ویژه آمریکایی ها است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به هشدار نسبت به فعالیت جریان نفوذ آمریکا در کشور، تاکید کرد: برخی ها با جریان سازی رسانه ای و فکری خود، حل تمام مشکلات کشور را منوط به مذاکره با آمریکا می دانند اما سابقه مذاکرات ما با غرب، نفوذ آنها را پس از هر مذاکره نشان می دهد.

 

امام جمعه بابل با اشاره به شعله ور شدن انتفاضه جدید در فلسطین، گفت: غیرت مسلمانان اجازه نمی دهد تا قبله گاه اول مسلمانان را غاصبان صهیونیست در اختیار بگیرد.

 

وی افزود: بر خلاف عملکرد برخی از سران خائن و خبیث کشورهای اسلامی، موج عظیم مسلمانان در حمایت از قبله گاه نخست مسلمانان و دفاع از آرمانهای قدس شریف است.

 

حجت الاسلام روحانی آینده منطقه را پیروزی های گسترده جریان مقاومت در آینده نزدیک عنوان کرد و افزود: قیام انتفاضه فلسطین در ادامه پیروزی های جریان مقاومت علیه جریان استکباری و صهیونیستی است که طومار رژیم صهیونیستی را در هم می پیچد./1313/201/ب1

ارسال نظرات