۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۹۵۶۸۲

هنیه بر تدام روند انتفاضه و مقاومت تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد جنبش حماس با تاکید بر ضرورت تداوم روند انتفاضه، از عرب ها و مسلمانان خواست تا ضمن حمایت از ملت فلسطین، راه را بر هر گونه دسیسه برای خاموش کردن آتش انتفاضه و سرکوب آن ببندند.
هنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه نائب رییس دفتر سیاسی جنبش حماس ابراز داشت: ما تصمیم خود را برای ادامه انتفاضه و مقاومت علیه اشغالگران صهیونیستی گرفته ایم.

 

وی با ابراز این مطلب که هدف انتفاضه دفاع از اماکن مقدس اسلامی است، تصریح کرد: عملیات های فردی که فلسطینیان در غزه و کرانه باختری انجام می دهند، نشانگر اراده حقیقی ملت می باشد. انتفاضه با ورود به هفته سوم خود قدرت، اراده، صلابت و عمق بیشتری به خود گرفته است.

 

اسماعیل هنیه با بیان اینکه خیزش ملت فلسطین یک موضوع غافلگیر کننده و غیر منتظره نبوده است، ابراز داشت: انسداد در افق مذاکرات سیاسی، خشم مردم از اشغالگران، محاصره ظالمانه، اقدامات تحریک آمیز دشمن علیه مسجد الاقصی، عربده جویی شهرک نشینان، ساخت دیوار حائل، یهودی سازی قدس و تداوم روند ضرب و شتم اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی ـ همه و همه ـ خبر از وقوع یک انفجار می داد.

 

نخست وزیر پیشین فلسطین، انتفاضه را یک سونامی سیاسی و میدانی دانست و گفت که دامنه آن، وجب به وجب خاک فلسطین را در بر خواهد گرفت و مردم در هر کدام از مناطق فلسطین ـ برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی ـ به شیوه خاص خود به مقابله با صهیونیست ها خواهند پرداخت.

 

این رهبر مبارز فلسطینی گفت که سونامی انتفاضه را جوانانی به راه انداخته اند که هنوز دو دهه از عمرشان نگذشته است. آنها با این کار ریسمان رویاهای رژیم صهیونیستی در مورد قدس را قطع می کنند و آن رگی را که به جسم سازش مسالمت آمیز و صلح دروغین خون می رساند، از بین می برند.

 

وی تصریح کرد: ملت ما از تمامی دیدارها و مذاکرات خسته شده است. امروز این ملت است که تصمیم می گیرد و ابتکار عمل را به دست گرفته است. ملت در مسیر هدف خود پیش می رود و از جان و خون فراوانی که در این مسیر تقدیم می کند، بیم ندارد. ملت فلسطین برای حمایت از قدس و اسرای فلسطینی، علیه اشغالگران بپا خاسته است. ملت ما، پیشگام دفاع از مسجد الاقصی می باشد.

 

نائب رییس دفتر سیاسی حماس از تمامی محافل بین المللی و منطقه ای خواست تا مسئله فلسطین را مورد حمایت و کمک های سیاسی، مالی، رسانه ای و میدانی خود قرار دهند.

 

وی که سخنرانی ضبط شده اش در «کنفرانس پیشگامان در جهان اسلام» وابسته به انجمن «نمایندگان پارلمانی حامی قدس» پخش می شد، ضمن تشکر از دست اندر کاران این کنفرانس، خطاب به حضار گفت: «شما امروز اینجا آمده اید تا تاکید کنید که قدس و مسجد الاقصی تنها مسئله فلسطینیان نیست ؛ بلکه مسئله عرب ها و امت اسلامی و تمامی آزادیخواهانی است که از قلدرمآبی های تروریسم صهیونیستی خسته شده اند. باید این کنفرانس بر مسئله فلسطین تکیه کند و گام های عملی در این مسیر بردارد.»    

 

گفتنی است که از دیروز پنج شنبه، استانبول میزبان کنفرانسی با عنوان «پیشگامان در جهان اسلام» است که با همت انجمن «نمایندگان پارلمانی حامی قدس» برگزار گردیده و 130 عضو پارلمان از سی کشور در آن شرکت کرده اند. این کنفرانس سه روزه خواهد بود./982/ب101/د

ارسال نظرات